چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ساعت ۱۴:۱۵
عضو هیئت‌علمی دانشگاه بجنورد:

امام خمینی(ره) یک رهبر کاریزماتیک در بین مردم بود

استاد دانشگاه بجنورد حضرت امام(ره) را به‌عنوان یک رهبر کاریزماتیک یادکرد و گفت: معمولاً هر انقلاب جدید و نوپا نیاز به یک رهبر بزرگ دارد که امام خمینی(ره) از تمام جنبه‌ها میان مردم جایگاه ویژه ای داشت.
امام خمینی(ره) یک رهبر کاریزماتیک در بین مردم بود,خراسان شمالی+بجنورد+امام خمینی+قیام 15خرداد

علی نوری در گفتگو با عصراترک اظهار داشت: تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در دولت وقت که روحانیون بعضی از فقرات آن را مخالف با اسلام می‌دانستند، انقلاب سفید و حمله مأموران حکومتی به مدرسه فیضیه در فروردین ۱۳۴۲ حوادثی بودند که زمینه ساز قیام ۱۵ خرداد همان سال شد.

وی افزود: روحانیون ایام محرّم آن سال را فرصت مناسبی برای تبلیغات علیه برنامه‌ها و سیاست‌های رژیم پهلوی دیدند؛ اما حکومت در آن زمان خطاب به وعاظ و روحانیون اعلام کرد که در سخنرانی‌ها از بیان مطالب علیه شخص شاه و اسرائیل خودداری کنند و به مردم نگویند که اسلام در خطر است.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) این خفقان را شکست و در عاشورای همان سال در سخنرانی که با مردم داشتند، به ظلم های رژیم پهلوی اشاره کرد که باعث دستگیری ایشان شد که در ادامه آن مردم بعضی از شهرهای ایران در اعتراض به دستگیری امام خمینی تجمع و راهپیمایی کردند و در قم، تهران و ورامین به خشونت کشیده شد که تعدادی از مردم کشته و مجروح شدند.

استاد دانشگاه بجنورد با اشاره به اینکه حرکت امام(ره) انقلابی بود، گفت: در آن زمان که انتقاد زیادی به جنایت‌های رژیم پهلوی نمی‌شد  امام خمینی(ره) به طور به صریح به شخص شاه و دخالت کشورهای بیگانه در امور کشور انتقاد کردند که این نقطه شروع بیداری ملت و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.

وی حضرت امام(ره) را به‌عنوان یک رهبر کاریزماتیک یادکرد و افزود: معمولاً هر انقلاب جدید و نوپا نیاز به یک رهبر بزرگ دارد که امام خمینی(ره) از تمام جنبه‌ها میان مردم جایگاه ویژه ای داشت و به همین علت پس از دستگیری ایشان از سوی گارد شاهنشاهی، منجر به راهپیمایی از سوی مردم شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بجنورد تصریح کرد: در درگیری مأموران نظامی با تظاهرکنندگان قم و تهران تعداد ۸۶ نفر کشته و ۱۹۳ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک