یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ساعت ۱۲:۱۶
عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد:

مکتب امام خمینی(ره) ادامه مکتب امام حسین(ع) است

عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد گفت: مکتب امام خمینی(ره) باتوجه‌به اینکه با ظلم در عصر خود مبارزه کرد ادامه مکتب امام حسین(ع) بود و فطرت مردم ایران از گذشته یکتاپرستی بود به همین علت به خواست خود این نظام را پذیرفتند.
مکتب امام خمینی(ره) ادامه مکتب امام حسین(ع) است,خراسان شمالی+بجنورد+مکتب امام خمینی+امام خمینی+رحلت امام

علی نوری در گفتگو با عصراترک اظهار داشت: مکتب امام خمینی(ره) باتوجه‌به اینکه با ظلم در عصر خود مبارزه کرد ادامه مکتب امام حسین(ع) بود و فطرت مردم ایران از گذشته یکتاپرستی بود به همین علت به خواست خود این نظام را پذیرفتند.

وی افزود: بنابراین با روشن‌شدن این چراغ توسط امام(ره)، در پانزدهم خرداد ماه سال چهل و دو ، فطرت اصلی و ظلم‌ستیزی مردم نیز بیدار شد و با قیامی  که در این روز انجام شد، مردم سعی داشتند سرنوشت خود را در دست بگیرند

استاد دانشگاه بجنورد با اشاره به دیدگاه سیاسی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل با روشن‌کردن مسیر برای مردم ایران این حق انتخاب را به آنها داد تا تصمیم‌گیرنده باشند که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه گفت: عدالت‌محوری در توزیع منابع و ثروت یکی از دلایل اصلی در تشکیل جمهوری اسلامی بود که بعد از پیروزی انقلاب نقطه عطفی در توزیع ثروت‌ها اتفاق افتاد؛ اما به‌واسطه جنگ با رژیم بعث عراق و پس از آن دشمنی‌های استکبار جهانی با کشور ما، مردم جامعه تحت‌فشار زیادی قرار گرفتند.

نوری تصریح کرد: تا زمانی که اصلاحات اقتصادی به‌درستی انجام نشود به هدف اصلی نمی‌رسیم و به همین علت است که شعار سال توسط مقام معظم رهبری حول محور اقتصاد و کنترل تورم گذاشته شد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بجنورد در ادامه گفت: اگر در این زمینه راه درستی پیدا شود و به اقتصاد مقاومتی برگردیم، می‌توانیم مشکلات اقتصادی را رفع و در نهایت منابع کشور به‌صورت عادلانه توزیع می‌شود.

این استاد دانشگاه تشکیل بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، بسیج و سپاه پاسداران را به‌عنوان ابتکارات حضرت امام(ره) دانست و گفت: با فعال‌شدن این پتانسیل‌ها در حوزه امنیت و سازندگی پیشرفت‌های زیادی انجام گرفت و همچنین مستضعفین مورد حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد قرار گرفتند.

نوری با اشاره به شباهت‌های زیاد میان شخصیت حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، گفت: آیت‌الله خامنه‌ای در تمام حوزه‌ها دقت نظر دارند، آنها را مورد بررسی قرار می‌دهند و بسیار زودتر از آن که دولتمردان به نتیجه برسند، ایشان در سخنرانی‌های خود بیان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: توجه امامین انقلاب به افراد کم‌برخوردار جامعه و مستضعفین از دیگر ویژگی‌های مهم این دو شخصیت است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه بجنورد استکبارستیزی و استقلال کشور را یکی دیگر از ویژگی‌های امامین انقلاب دانست و افزود: مقام معظم رهبری از تمامی سران قوا و دستگاه‌های اجرایی مبارزه با استکبارستیزی و استقلال‌طلبی را انتظار دارند تا راه را به‌درستی تشخیص بدهند که این سیاست همان شعار "نه شرقی، نه غربی" حضرت امام(ره) است.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک