شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ساعت ۱۲:۶
کارشناس مسائل مذهبی:

سبک زندگی رضوی را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال حذف الگوهای مذهبی در کشور است، گفت: باید برنامه‌مان بر این باشد که سبک زندگی رضوی را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم تا دشمن در رسیدن به اهدافش عقب بیفتد.
سبک زندگی رضوی را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم ,

حجت‌الاسلام مرتضی رستم پور، کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با بیان اینکه تمام زندگی امام رضا (ع) سرشار از درس و اخلاق است، اظهار داشت:  مهم‌ترین سیره رفتاری امام رضا (ع) و صریح‌ترین رفتار ایشان که با ورود به ایران آغاز شد، این بود که بزرگ‌ترین مطالبه‌گر ولایت و ائمه اطهار بودند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) در مراودات و مناظراتی که داشتند بهترین مطالبه‌گر در امر معصومین بودند و یکی از بهترین مناظرات حضرت با مأمون دراین‌خصوص است.

حجت‌الاسلام رستم پور اضافه کرد: امام رضا (ع) خصوصیات بسیار فراوانی دارد، اما مهم‌ترین ویژگی این امام بذل، بخشش و مهربانی و صدقه دادن امام است.

وی ابراز داشت: امام رضا (ع) امام مهربانی‌ها است و معروف‌ترین ویژگی امام رضا به مهربانی مشاهده می‌شود، در زمان مراجع زائران به حرم، ایشان را به امام رئوف، مهربان و صاحب کرامت می‌شناسند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مهربانی در سیره زندگی امام رضا (ع) کاملاً مشهود است، گفت: امام رضا(ع) با کنیزان و غلامان هم سفره می‌شدند و نسبت به افراد زیر دست مهربانی داشتند و توصیه به مهربانی داشتند.

حجت‌الاسلام رستم پور خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) در نگاه و تعریف مردم طبیعتاً برای مردم ایران جایگاه ولی‌نعمتی و فروزش و چراغ هدایتی دارد.

وی یادآور شد: امام رضا (ع) در بین اهل‌تسنن دارای مقام شفاعت است و بزرگان اهل‌تسنن به زیارت ایشان توصیه می‌کنند که مردم با توسل و شفاعت از امام رضا (ع) کمک بخواهید.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه جایگاه امام رضا (ع) در بین شیعیان، ولایت و امامت است، افزود: سالانه بر تعداد زائران این امام افزوده می‌شود که نشان از عشق و ارادت مردم به امام رضا است.

وی اضافه کرد: در بین مردم ایران، جایگاه امام رضا (ع) در میان خراسانی‌ها رفیع‌تر است و حدود ۱۴ درصد از نام‌گذاری‌های استان به نام مبارک رضا است و این نشان از اهمیت و جایگاه امام رضا در بین شیعیان است.

حجت‌الاسلام رستم پور ادامه داد: دشمن با ناامن‌کردن فضای مذهبی در کشور، هدف تخریب جایگاه ائمه در بین مردم را دارد، زیرا دشمن به دنبال حذف الگوها، نماد و سمبل‌های ماست، بهترین نماد و الگوی ما ایرانیان در استان خراسان، وجود بابرکت امام رضا(ع) است.

وی گفت: دشمن از تمام ابزار همچون رسانه و غیر رسانه با تزریق شبهه به ذهن جوانان و نوجوانان به دنبال حذف این الگوهاست، لذا دشمن به بهترین شکل دشمنی خودش را عمل می‌کند و روی نمادها دست می‌گذارد.

حجت‌الاسلام رستم پور افزود: زمانی که نوجوان و جوان الگوی کرداری و رفتاری نداشته باشد به یک جوان بی‌هویت تبدیل می‌شود، لذا باید برنامه‌مان بر این باشد که سبک زندگی رضوی را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنیم که دشمن در جهت رسیدن به اهدافش عقب بیفتد.

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک