جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۱ - ساعت ۱۰:۲۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) گرمه:

حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) گرمه گفت: حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست و قرآن مردان را هم مورد خطاب قرار می دهد.
حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست,

بکرانیان، معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان گرمه در گفتگو با خبرنگار عصراترک در گرمه اظهار داشت: یکی از قوانین ربانی در شرایع الهی مساله حجاب و پوشش بوده است .

وی ادامه داد: خداوند متعال زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان ها به خصوص زن را در پوشش و عفاف و حجاب دانسته و پوشش به عنوان یک خواسته فطری و عقلانی انسان مورد توجه قرار گرفته است.

بکرانیان گفت: مراد از پوشش اسلامی زن به عنوان یکی از احکام وجوبی اسلام، آن است که زن باید هنگام معاشرت با مردان بدن خود را بپوشاند و به جلوه‌گری و خود نمایی نپردازد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب اسلامی به پوشش‌های گوناگون زنان و مردان مسلمان گفته می‌شود و مفهومی برآمده از قرآن کریم و فقه اسلامی است که ناظر به پوشش شرعی در مقابل نامحرم، به ویژه برای زنان است.

بکرانیان بیان داشت: حجاب گاهی برگرفته از احکام شرع و گاهی مربوط به قراردادهای اجتماعی و شرایط موقعیتی فرد است. حجاب و پوشش فقط مختص به زنان نیست و قرآن مردان را هم مورد خطاب قرار می دهد.

وی ادامه داد: در دستور قرآنی رعایت حجاب و عفاف چشم، مردان و زنان به تفکیک و با صراحت مورد خطاب گرفته اند و این حکم منحصر به زنان نمی‌شود، بنابراین بر زنان و مردان واجب است از نگاه‌های حرام و ممنوع پرهیز کنند. 

معاون فرهنگی حوزه علمیه الزهرا(س) گرمه گفت: نوع دیگر  از حجاب که اثرات بسیاری در حفظ عفت شخصی و عمومی در سطح جامعه دارد، حجاب در گفتار است، همانطور که خداوند در آیه 32 سوره احزاب به آن اشاره دارد.

وی اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف تنها در بعد فردی و با نگاه فطری بودن حیا و شرم و تبع آن رعایت پوشش ظاهری طرح نمی‌شود، بلکه از ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.... حائز اهمیت است، چون پوشش فقط پوشش ظاهر نیست و پوشش باطنی را هم شامل می شود.

انتهای پیام/ قلی زاده 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک