شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ساعت ۱۱:۴۶
رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد:

مکتب امام خمینی (ره)، ایران را در سراسر جهان به یک کشور مهم تبدیل کرد

رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد گفت: مکتب امام خمینی (ره) از جهت‌های مختلف توانست ایران را در سراسر دنیا به یک کشور مهم تبدیل کند و مردم جهان نسبت به امام خمینی و انقلاب شناخت پیدا کردند.
مکتب امام خمینی (ره)، ایران را در سراسر جهان به یک کشور مهم تبدیل کرد,

اعظم‌السادات افشین فر، رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی داشت، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ابعاد این مکتب بعد معنویت بوده که از ابتدا به تزکیه نفس و اخلاق تأکید داشتند، به‌طوری‌که شاگردان امام که می‌خواستند در مسیر این مکتب حرکت کنند، در یک جریان معنوی اسلامی قرار می‌گرفتند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در نهضتی که آغاز کردند اصول اسلام را به‌عنوان اصول اولیه نهضت معرفی کردند و خودشان به‌عنوان شخصیت اصلی، یک رهبر و معلم تمام‌عیار بودند.

افشین فر با اشاره به اینکه یکی دیگر از ابعاد مکتب امام خمینی (ره) عقلانیت بوده است، گفت: امام (ره) از همان زمان خروش نهضت با آگاه‌کردن افکار مردم کارشان را آغاز کردند.

وی عدالت‌محوری را یکی دیگر از ابعاد مکتب امام خمینی (ره) خواند و گفت: یکی از دلایل قیام علیه پهلوی بی‌عدالتی بود، زیرا در ابعاد مختلف به مردم ظلم می‌شد، براین‌اساس امام (ره) می‌خواستند به هر روش قانون‌مندی عدالت را در ایران انقلابی حاکم کند.

افشین فر خاطرنشان کرد: طبق همین بعد عدالت‌محوری، امام خمینی (ره) بعد از انقلاب اسلامی ایران، اصلاحاتی در سیستم اداری انجام دادند و بدون تعارف با هر مسئولی در هر جایگاهی برخورد می‌کردند و در این مسیر پیرو مکتب عدالت علی بوده اند.

رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد ابراز داشت: مکتب امام خمینی (ره) از جهت‌های مختلف توانست ایران را در سراسر دنیا به یک کشور مهم تبدیل کند و مردم جهان نسبت به امام خمینی و انقلاب شناخت پیدا کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مکتب امام خمینی (ره) توانست جوانان ایران را با اسلام و معنویت آشتی دوباره داد، افزود: برخی از جوانان به دلیل فرهنگ غربی و ضداسلامی از مسائل دینی دور شده بودند، اما مکتب امام آنها را با اسلام آشنا کرد، به‌گونه‌ای که جوانان حاضر شدند جانشان را در مسیر دین و قرآن فدا کنند.

وی بیان داشت: شهید سلیمانی، شهید طهرانی مقدم، شهید فخری‌زاده از جمله کسانی بودند که در سایه انقلاب امام خمینی (ره) رشد و به شخصیت‌های جهانی تبدیل شدند.

افشین فر با تأکید بر این موضوع که مدعی برقراری عدالت به‌صورت کامل در جامعه نیستیم، گفت: برای اینکه شرایط مطلوب‌تری از عدالت در جامعه حاکم شود، ابتدا مسئولان باید شیوه‌های عدالت‌محور را در شیوه‌های مدیریتی داشته باشند.

رئیس دانشکده فنی دخترانه انقلاب بجنورد با اشاره به اینکه برای شیوه‌های عدالت‌محور در جامعه از نظر قانون مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: از نظر اجرای قانون و رسیدگی به اجرای قانون که کار دستگاه مجریه و قضائیه است، باید مسئولان ابتدا خودشان این اراده داشته باشند که عدالت اجتماعی برقرار شود و نظارت بر اجرای عدالت انجام شود، تا در جامعه نیز نمود پیدا کند.

وی عنوان کرد: بنابراین مسئولان همیشه باید مورد رصد باشند تا خدماتشان در مسیر گسترش عدالت باشد؛ زیرا جامعه تا رسیدن به عدالت مطلوب فاصله دارد.

افشین فر یکی از خدمات بزرگی که از دوره رهبری امام خمینی (ره) به‌یادگارمانده را سازمان‌هایی همچون بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، سپاه پاسداران عنوان کرد که به دستور ایشان راه‌اندازی شد.

رئیس دانشکده دخترانه فنی انقلاب بجنورد افزود: امام (ره) از همان ابتدا به فکر مستضعفان بود و بعد از پیروزی انقلاب دستور تشکیل نهادهای حمایتی داده شد که به فکر خانواده‌های نیازمند باشند تا به عدالت مطلوب اجتماعی برسیم.

وی یادآور شد: یکی از دلایل مهمی که انقلاب اسلامی ایران با تمام دشمنی‌هایی که دارد پابرجا مانده و هر روز بر قدرتش اضافه شده، وجود سازمان‌هایی هستند که اول انقلاب تأسیس شد و این حرکت تیزهوشانه و درایت امام را به‌عنوان یک رهبر تمام‌عیار نشان می‌دهد.

افشین فر بیان داشت: بعد از رحلت امام خمینی (ره) رهبری به جانشینی انتخاب شد که بسیاری از ویژگی‌های امام در ایشان متبلور است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر دو رهبر از نظر ایمان و تزکیه نفس کامل و در درجات بالایی از اخلاق و مکارم اخلاقی و شجاعت هستند، گفت: امام خامنه‌ای نیز با درایت، شجاعت، قدرت و تکیه با نیروهای داخلی و ایمان به خدا در زمان تهدید نظام اسرائیل فرمودند، اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهند دید.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقاط مشترک هر دو رهبر، مردمی‌بودن هردویشان است، افزود: هر دو رهبر، خودشان و زندگی‌شان را با پایین‌ترین سطح جامعه همسان می‌کنند، تکیه بر قدرت مردم و توجه به آنها از ویژگی بارز آنها بوده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک