شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ساعت ۰:۶

نگاهی به زندگی‌نامه شهید محمدرضا ایمانی

شهید محمدرضا ایمانی در سال ۳۵ در بجنورد به دنیا آمد و در سن ۲۸ سالگی عازم جبهه شد و در تاریخ ۱۶/۰۳/۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی بانه بر اثر برخورد خمپاره در منطقه به شهادت رسید.
نگاهی به زندگی‌نامه شهید محمدرضا ایمانی,

به گزارش عصر اترک، شهید محمدرضا ایمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای دراقانلو از توابع شهرستان بجنورد متولدش، وی اولین فرزند خانواده بود وبه نیت نام امام رضا (ع) و پیامبر اکرم (ص) نام ایشان را محمدرضا نهادند.

دوران کودکی‌اش را با معنویات و یاد خدا پشت سر گذاشت و قرائت قرآن را در سن پنج‌سالگی به اوج خود رساند بسیار مهربان و مطیع بود و همه اولیای مدرسه از او راضی بودند.

اوقات فراغتش را با خواندن کتاب و کمک به دیگران پرمی کرد و هم‌بازی‌های زیادی در این دوره داشت که من‌جمله آنها براتعلی قنبری، حسین قلی بیابانی، خلیل و پرویز الفتی بودند.

سرلوحه کارش امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود و همیشه به دوستان و آشنایان به ساده‌زیستی سفارش می‌کرد و بزرگ‌ترین آرزویش زیارت کربلا بود.

وی انسانی باهوش و تلاشگر بود و از کارهای خلاف و مخالفین ناراحت می‌شد و در وقت عصبانیت از همه کناره می‌گرفت بعد از ترک تحصیل به تهران می‌رود و مشغول به کار می‌شود و با شروع سربازی خودش خدمت به وطن می‌کند و دوره آموزشی را در بیرجند تجربه می‌کند و برای ادامه آن به شیراز می‌رود.

محبوبیت شهید در میان مردم به‌خاطر عشق و محبت به آنها بود و همیشه پیروزی حق بر باطل را از خدا خواستار می‌شد.

شهید ایمانی  در سن ۲۶ سالگی تصمیم به ازدواج می‌گیرد و با دختری بومی از روستای خودشان ازدواج می‌کند از ملاک‌هایش برای همسریابی شخصیت و دیداری و حجاب بود ایشان برای آسایش و راحتی خانواده‌اش تمام تلاشش را می‌کرد و از هیچ کاری در راه خدا فروگذار نبود.

زندگی‌اش را با سادگی شروع کرد و با سادگی به پایان رساند امام را به‌عنوان قهرمان انقلاب در ذهنش تداعی می‌کرد و توصیه‌اش به دیگران این بود که ادامه‌دهنده راهش باشند و سنگرها را خالی نگذارند.

و سرانجام بعد از تمام شب او روزهای ماندنی در سن ۲۸ سالگی عازم جبهه شد و بعد از ۴ یا ۵ باری که اعزام شد در تاریخ ۱۶/۰۳/۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی بانه دفتر سرنوشت شهید ایمانی در اثر برخورد خمپاره در منطقه بسته می‌شود و در جایی دیگر نزد خداوند متعال در بهشت برینش دفتری دیگر با خطی خوش باز می‌شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک