شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ - ساعت ۱۰:۴۷

روزانه ۱۴۰ تُن میوه بهاره از بجنورد به سایر استان‌ها حمل می‌شود

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: روزانه ۱۴۰ تُن انواع میوه بهاره گیلاس و زردآلو از این میدان به سایر استان‌ها حمل می‌شود.
روزانه ۱۴۰ تُن میوه بهاره از بجنورد به سایر استان‌ها حمل می‌شود,خراسان شمالی+بجنورد+امید فیروزه+میوه

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، امید فیروزه اظهار کرد:‌ در این فصل از سال روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ تُن انواع گیلاس از میدان میوه و تره بار بجنورد به استان‌های تهران، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان و استان های شمالی کشور حمل می شود.

وی افزود: بخشی از این میوه ها نیز روزانه توسط واسطه ها و دلالان و حتی خودکشاورزان نیز گیلاس از باغ مستقیم به سایر استان ها حمل می شود که به دلیل کیفیت بالا با استقبال زیادی مواجه است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد گفت: محصول گیلاسی که بسته بندی مناسب داشته باشد برای صادرات نیز خریداری خواهد شد.

فیروزه تصریح کرد: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ تُن زرد آلو نیز از میدان میوه و تربار بجنورد به سایر استان ها از جمله تهران حمل می شود و اینک محصولات باغی از جمله هلو نیز وارد میدان شده اما بیشتر به مصرف داخل استان می رسد که در هفته های آینده با پیک برداشت به خارج از استان نیز حمل می شود.

وی گفت: اینک قیمت هر یک کیلوگرم گیلاس با توجه به نوع آن و کیفیت بین ۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان خریداری می شود و قیمت هر کیلوگرم زرد آلو را نیز با توجه به کیفیت ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان و هلو را بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بجنورد بیان کرد: به جز میوه های وارداتی، بیشتر نیاز های استان از محصولات داخل تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد غرفه های این میدان بار در تابستان فعال است گفت: در این مرکز ۹۶ غرفه وجود دارد و در ایام زمستان تنها در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد غرفه ها فعال است.

فیروزه بر ساماندهی میدان میوه و تره بار نیز تاکید کرد و افزود: در برخی از فصول ترافیک بار زیاد و نیازمند به ساماندهی دارد.

هر ساله بین یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول در استان خراسان شمالی تولید می شود.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی این استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی است.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می کنند. بیشترین شاغلان استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

حدود ۴۴ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک