شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۸ - ساعت ۱۳:۳۸
نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی

اجازه تعدی به مرزهایمان را نمی‌دهیم

نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی نماینده بجنورد در مجلس با تأکید بر اینکه اجازه تعدی به مرزهایمان به‌ویژه مرز شرقی را به هیچ کشوری نمی‌دهیم، گفت: تنش دو روز گذشته در مرز افغانستان نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه و پاسخ قاطع دارد.
اجازه تعدی به مرزهایمان را نمی‌دهیم,

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، محمد وحیدی، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، رازو جرگلان و مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عده‌ای با دیدن مهر و عطوفت ایرانیان تصور می‌کنند قادر به تعدی به مرزها و به‌شهادت‌رساندن سربازان ما هستند که به‌صورت جدی نیاز است در نظام دیپلماسی و مجموعه نیروهای مسلح، همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع با قاطعیت دنبال و تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: روز ششم خردادماه تنشی که در مرز افغانستان ایجاد شد، شهادت دو مرزبان را در پی داشت البته این موضوع با دستور رئیس مجلس در کمیسیون امنیت ملی باید بررسی شود و باتوجه‌به رویکردی که در سطح کشور وجود دارد، نیاز به اتخاذ تدابیر ویژه و پاسخ قاطع دارد.

وحیدی بیان داشت: حدود ساعت ۱۰ صبح روز ششم خردادماه نیروهای طالبان از سمت کشور افغانستان بدون درنظرگرفتن و رعایت قوانین بین‌المللی و حسن هم‌جواری با انواع سلاح مبادرت به تیراندازی به پاسگاه ساسولی واقع در حوزه هنگ مرزی زابل کردند که با واکنش قاطعانه مرزبانان دلیر و شجاع فراجا مواجه شدند و در این درگیری دو نیروی مرزبان کشور شهید و دو شهروند دیگر زخمی شدند.

نماینده بجنورد در مجلس ادامه داد: حرف‌های نسنجیده و غیرمنطقی توسط برخی حاکمان فعلی افغانستان مطرح می‌شود که به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

وحیدی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل ۸۴ قانون اساسی، بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد مجلس یازدهم را باعث افتخار این مجلس دانست و با اشاره به قسم هیئت‌رئیسه در مورد اداره مجلس گفت: در مورد طرح‌ها و لوایحی که به صحن ارجاع می‌شود اعلام وصول و بررسی باید بر اساس اولویت‌های قانونی باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: برخی قوانین مانند ساماندهی نیروهای غیررسمی آموزش‌وپرورش با یک‌صد امضا هنوز اعلام وصول نشده و در نوبت بررسی صحن قرار نگرفته است که باید هیئت‌رئیسه این موضوع را مدنظر داشته باشند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک