شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ساعت ۲۲:۵۸
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی:

هزار و ۵۵۴ بیمار دیابتی و فشارخون در خراسان‌شمالی شناسایی شد

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: هزار و ۵۵۴ بیمار دیابتی و فشار خون در این استان با اجرای طرح غربالگری از ابتدای امسال تاکنون شناسایی شد.
هزار و ۵۵۴ بیمار دیابتی و فشارخون در خراسان‌شمالی شناسایی شد,خراسان شمالی+بجنورد+سعید صدرمنش+دیابت+فشار خون+تامین اجتماعی

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، دکتر سعید صدرمنش اظهار کرد: از مجموع این افراد ۵۵ درصد دارای فشار خون و ۴۵ درصد دارای دیابت بوده اند.

وی افزود: ۲ کلینیک دیابت و غربالگری پیشگیری از سرطان برای زنان بالای ۳۵ سال در مرکز تامین اجتماعی بجنورد و درمانگاه های استان راه‌اندازی شده است که مراجعه کنندگان مستعد در این بیماری ها شناسایی می شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: سال گذشته نیز پنج هزار نفر دارای این ۲ بیماری شناسایی شده بودند که از مجموع این افراد ۴۳ درصد دارای فشار خون، ۱۹ درصد دیابت و پنج درصد نیز دارای هر ۲ بیماری بودند.

وی به اجرای طرح غربالگری پیشگری از سرطان نیز اشاره کرد و گفت: در طرح غربالگری برس و سرطان سیستم گوارش یکهزار و ۵۵۲ نفر بررسی شدند که در نتیجه هشت نفر مثبت اعلام و از سه نفر نمونه برداری و یک نفر دارای سرطان قطعی در این طرح شناسایی شد.

صدرمنش تصریح کرد: در سرطان گوارش نیز یکهزار و ۵۳۴ نفر بررسی شدند که از این تعداد ۱۷۱ نفر تست مثبت اف آی تی داشته که یک نفر تحت کولونوسکوپی قرار گرفت و از نظر سرطان سیستم گوارش مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: این ۲ کلینیک در بیمارستان تامین اجتماعی و سایر درمانگاه های سطح استان در شیروان، جاجرم و اسفراین به بیمه شدگان خدمات ارایه می دهد و آزمایش های تشخیص انواع سرطان های زنان بالای ۳۵ سال در کلینیک غربالگری پیشگیری از سرطان انجام می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی افزود: مجموعه ای از پزشکان متخصص، پرستار و کادر درمان در کلینیک دیابت فعال هستند و تمامی خدمات ویزیت، دریافت دارو، آموزش‌های نحوه خودمراقبتی و چکاپ ماهیانه به صورت رایگان به بیماران ارائه می شود.

وی با بیان اینکه ۳۷ درصد جمعیت استان از خدمات درمانی این سازمان بهره مند هستند، گفت: کنترل ۲ بیماری مزمن دیابت و سرطان زنان در اولویت های درمانی استان قرار دارد و تحقق این مهم نیازمند توجه و همراهی مردمی است.

صدرمنش تصریح کرد: ۳۶۸ هزار نفر از جمعیت این استان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی استان هستند که خدمات درمانی مسقیم را از یک بیمارستان ملکی در بجنورد مرکز استان و ۲ درمانگاه تخصصی در شیروان و اسفراین و یک درمانگاه عمومی در گرمه و جاجرم دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع این مراکز درمانی مستقیم درسال گذشته به ۸۵۵ هزار بیمار خدمات سرپایی و بستری رایگان ارایه کرده است که افزایش حدود ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته داشته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی در خصوص حمایت از بیمه شدگانی که در شهرستان هایی که تامین اجتماعی مرکز درمانی ندارد گفت: بیمه شدگان تامین اجتماعی با مراجعه به بیمارستان های دانشگاهی از خدمات بستری رایگان بهره مند می شوند.

بیش از ۳۶۸ هزار نفر حدود ۳۷ درصد از شهروندان خراسان شمالی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک