شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ساعت ۲۲:۵۳
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

۵۹ درصد نوآموزان خراسان‌شمالی ارزیابی سلامت شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: ۱۹ هزار و ۵۳۸ نفر از نوآموزان استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند که از این تعداد ۵۹ درصد آنها مورد ارزیابی سنجش سلامت قرار گرفتند.
۵۹ درصد نوآموزان خراسان‌شمالی ارزیابی سلامت شدند,خراسان شمالی+بجنورد+

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، حسین نعمتی اظهار کرد: در مجموع تاکنون ۱۴ هزار و ۷۵۹ نوآموز معادل ۷۸ درصد آنها در طرح سنجش سلامت نوبت گیری کردند.

وی افزود: طرح سنجش سلامت در ۱۰ پایگاه دائمی و ثابت و ۱۱ پایگاه مدرسه ای از دیماه پارسال آغاز و تا پایان خردادماه سالجاری ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی تصریح کرد: امسال هفت هزار و ۷۰۱ نوآموز در بجنورد، سه هزار و ۱۰۸ نفر در شیروان، ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در اسفراین، ۳۰۶ نفر در بام و صفی آباد، ۷۶۷ نفر در جاجرم، یکهزار و ۵۰۵ در رازو جرگلان، ۸۷۵ نفر در فاروج و ۲ هزار و ۴۶۱ نوآموز در مانه و سملقان و ۵۶۱ نفر در گرمه در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

نعمتی هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را پیشگیری از بروز و تشدید بیماری ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعدادها و توانمندی های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارایه برگه سنجش است گفت: اولیا سنجش فرزندان خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک