شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۶۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۴ - ساعت ۹:۶
یک رزمنده فاروجی:

آزادسازی خرمشهر مصداق بارز امداد غیبی بود

یک رزمنده فاروجی عملیات بیت المقدس گفت: خرمشهر را خدا آزاد کرد زیباترین تعبیر برای یکی از نمونه‌های بارز یاری خدا و امداد غیبی رزمندگان اسلام بود.
آزادسازی خرمشهر مصداق بارز امداد غیبی بود,

محمد فرامرزی، رزمنده فاروجی و یکی از یادگاران دفاع مقدس که در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشت در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: دشمن بر اساس استحکامات و موانع طبیعی که در اطراف خرمشهر بود و موانع مصنوعی مثل میدان مین و موانع سیم‌خاردار که ایجاد کرده بود مطمئن بود که خرمشهر در اختیارش خواهد بود و هیچ‌وقت ایران نمی‌تواند آن را بگیرد؛ اما رزمندگان اسلام مصمم بودن که خرمشهر آزاد شود و دیدیم که این اتفاق هم افتاد.

این رزمنده فاروجی گفت: آنچه که مسلم است در آن برهه زمانی این کار نشدنی بود؛ کارشناسان نظامی کشورهای پیشرفته دنیا بعد از نظارت و بازرسی از خرمشهر اظهار داشتند که این شهر یک دژ مستحکم شده است و به‌هیچ‌وجه به دست ایرانیان نخواهد افتاد و سقوط نخواهد کرد؛ اما رزمندگان ما با رشادت، ایثار، فداکاری و توکل بر خدا موفق به انجام آن شدند و حماسه‌ای در آن نباید از امدادهای غیبی غافل شد، مسئله‌ای که بارها رزمندگان آن را دیدند و جمله تاریخی امام راحل که خرمشهر را خدا آزاد کرد به‌نوعی بیان‌کننده این مسئله است.

وی افزود: امدادهای غیبی مسئله‌ای است که بعد از انقلاب بارها شاهد آن بودیم مثل ماجرای طوفان شن در طبس؛ در طول هشت سال دفاع مقدس ازاین‌دست امدادها مکرر اتفاق افتاده بود و آزادسازی خرمشهر هم یکی از نمونه‌های بارز آن بود مسئله‌ای که قطعاً نیاز به تأمل و تفکر دارد.  

محمد فرامرزی بیان کرد: صبح روز بعد از شبی که خرمشهر آزاد شد حدود 19 هزار اسیر از خرمشهر تخلیه شدند و ما شاهد این مسئله بودیم؛ چیزی که شاید به زبان آوردنش آسان باشد؛ اما این که 19 هزارنفری که با انواع و اقسام تجهیزات جنگی که داشتند داخل سنگرها بودند و از یک شهر کوچک دفاع می‌کردند؛ اما به‌یک‌باره خود را در محاصره دیدند، رزمندگان اسلام وارد شهر شدند، شهر سقوط کرد و 19 هزار نفر اسیر که از کشورهای مختلف نیز در بین آن‌ها بود از شهر تخلیه شدند.

وی افزود: اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم همین روند بعد از انقلاب ادامه داشته؛ در مقاطع مختلفی تنگناهایی وجود داشته که با یاری خداوند از آن عبور کرده‌ایم که یکی از مصادیق آن همین شکل‌گرفتن جبهه مقاومت، قدرت‌گرفتن و موفقیت‌های پرشمار آن است.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به ایثار و ازخودگذشتگی هم‌رزمانش گفت: در کنار یاری خداوند چیزی که باعث به‌وجودآمدن چنین حماسه‌هایی می‌شد ایثار و فداکاری و جان‌فشانی بود؛ نمونه بارز آن شهید فهمیده و امثال شهید فهمیده بودند که نگذاشتند یک وجب از خاک کشور عزیزمان به دست دشمن بیفتد؛ شهید نوجوانی که آن حماسه را خلق کرد و امام راحل فرمود رهبر ما آن طفل دوازده‌ساله‌ای است؛ آن روز مسیر ایثار، مقاومت و پیروزی برای ما روشن شد.

فرامرزی خاطرنشان کرد: در طول این چهل و اندی سال که از انقلاب گذشته بارها شاهد یاری خدا بودیم دشمن که روزی با فتح خرمشهر در خیال خود به دنبال خاورمیانه جدید بود؛ اما به لطف خدا و رشادت و ایثار رزمندگان اسلام امروز خاورمیانه جدید به وجود آمده؛ اما با پرچم‌داری و قدرت جبهه مقاومت و رزمندگان اسلام و نظر جمهوری اسلامی ایران.

وی در پایان گفت: حال امروز که دشمن از طریق جنگ‌های سخت حریف ایران نشد متأسفانه به جنگ نرم روی آورده است و در صدد ضربه‌زدن به ایران و فرهنگی ایرانی است تا با ازبین‌بردن ارزش‌هایی مثل ایثار و حجاب و خانواده ایرانی آن چه که در جنگ سخت به دست نیاورد را کسب کند؛ اما این بار هم چیزی جز خیال باطل نیست و قطعاً در این مقطع هم به یاری خدا و جهاد تبیین در این جبهه هم دشمن را ناکام خواهیم گذاشت و در آن سربلند خواهیم بود.

 

انتهای پیام/م.شادکام

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک