جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ساعت ۱۰:۳
مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان:

کاشت پنبه نشایی در مزرعه الگویی مانه وسملقان آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان گفت: کاشت نشاء پنبه به‌صورت مزرعه الگویی در سه هکتار از اراضی بخش مانه این شهرستان انجام شد.
کاشت پنبه نشایی در مزرعه الگویی  مانه وسملقان آغاز شد,

ایزدی مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به آغاز کشت پنبه در مانه و‌‌ سملقان از اواخر اردیبهشت‌ماه و آغاز برداشت محصول از اواخر شهریورماه اظهار داشت: کاشت نشاء پنبه به‌صورت مزرعه الگویی در سه هکتار از اراضی مزارع آقای حریری بخش مانه  این شهرستان انجام شد.

وی بیان کرد: پنبه به‌عنوان یک گیاه صنعتی که طلای سفید هم نامیده شده، در طیف وسیعی از بخش‌های اقتصادی مورداستفاده قرار می‌گیرد و این محصول به علت ایجاد پنج شغل جانبی به‌ازای هر یک شغل در بخش کشت، دارای اهمیت فراوانی در اشتغال و اقتصاد است.

ایزدی افزود: در کشت نشایی، بذرها در محیط دیگر یعنی گلخانه پرورش‌یافته و تبدیل به نشا شده و سپس به زمین اصلی منتقل می‌شوند؛ ولی در روش رایج کشت پنبه، بذر به طور مستقیم کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مانه وسملقان عنوان کرد: یکی از مزایای کشت نشایی پنبه این است که بوته این گیاه بین ۳۰ تا ۴۰ روز در فضای گلخانه‌ای کشت و رشد پیدا کرده و یک بوته ۲۰ سانتیمتری وارد مزرعه می‌شود که همین مسئله باعث می‌شود حداقل دو مرحله آبیاری کمتری نیاز داشته باشد.

ایزدی  ادامه داد: علاوه بر این، در کشت نشایی یکنواختی مزرعه و منظم بودن بوته ها بسیار بیشتر از کشت مستقیم بذر است.

وی بیان کرد: شهرستان مانه و سملقان بزرگ‌ترین تولیدکننده عمده پنبه در استان  است و بالغ بر شش هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت پنبه اختصاص دارد.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک