جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ساعت ۹:۴
جانباز و رزمنده شیروانی در عملیات بیت المقدس:

درک امداد غیبی که خرمشهر را آزاد کرد برای نسل امروز سخت است

سید عیسی موسوی جانباز و رزمنده شیروانی که در عملیات بیت‌المقدس حضور داشت، فتح خرمشهر را مدد الهی می‌داند و می‌گویید حال و هوا و روحیه از خود گذشتی که رزمندگان و فرماندهان در زمان جنگ داشتند به گونه‌ای بود که نسل امروز شاید به سختی بتواند آن را باور کند.
درک امداد غیبی که خرمشهر را آزاد کرد برای نسل امروز سخت است,

به گزارش عصر اترک به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر گفتگویی داشتیم با یکی از رزمندگان استان خراسان شمالی که در این عملیات حضور داشتند.

این رزمنده جانباز گفت: بنده سیدعیسی موسوی، متولد ۱۳۳۴ هستم. خدمت سربازی خودم را در سال ۵۵ به اتمام رسوندم. بعد از انقلاب پیش از این‌که جبهه برم در روستا چوپانی می‌کردم. در روستا و در پیش روی گوسفندان بودم که خبر آغاز جنگ به روستای ما رسید.

 

موسوی افزود: بنده اصالتا از روستای اولاشلو شیروان هستم ولی متولد و بزرگ شده روستای قلعه‌چه هستم، اولین بار داوطلبانه از طریق ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت داوطلب به جبهه اعزام شدم چون سربازان تا سال ۵۶ را اجباری خواستند و قبل از آن داوطلبانه اعزام می‌شدند.

 

وی اظهارکرد: رسته من پیاده بود یک ماه در مشهد دوره پیاده دیدم و به منطقه سرپل ذهاب در کرمانشاه اعزام شدم. آنجا بود که برای بار اول با بسیجیان و روحیه خدمت آن‌ها آشنا شدم و مدت ۶ ماه در منطقه سرپل ذهاب با ارتش خدمت کردم.

 

وی ادامه داد: پس از ۶ ماه خدمت در منطقه کرمانشاه، به شیروان برگشتم و این بار از طرف بسیج و سپاه نام‌نویسی کردم و به مناطق جنگی اعزام شد و در عملیات‌های کربلای ۲، خیبر و جزیره مجنون بار‌ها مجروح شدم.

 

این رزمنده عملیات بیت‌المقدس گفت: در خرمشهر و در حاشیه رودی که داخل این شهر بود و این شهر را به دو نیم تقسیم می‌کرد، سرتاسر دو سوی حاشیه رود را کانال زده بودند و یک طرف ایرانی‌ها بودند و یک طرف دیگر عراقی‌ها، ۱۹ هزار نفری که در خرمشهر اسیر شدند از داخل همین تونل‌ها بودند.

 

موسوی تاکید کرد: همانطور که خدا در قرآن به پیغمبر می‌فرماید که من با چند هزار ملائکه شما را پشتیبانی می‌کنم، در خرمشهر هم اگر کمک خدا و امام زمان نبود نمی‌توانستیم پیروز شویم و باور این موضوع برای نسل امروز ما سخت است که رزمندگان با چه توکل‌ها و اعتقادات راسخ و مدد الهی به این پیروزی رسیدند.

 

وی تصریح کرد: درک ۸ سال جنگ تحمیلی سخت است چون عنایات و امدادهای غیبی در آن بسیار بود و زمانی می‌توانیم به این درک برسیم که به حد و مرز آن برسیم.

 

این جانباز شیروانی گفت: فرمانده بزرگی مثل حاج احمد متوسلیان با مجروحیتی که داشت به دستور امام که گفت خرمشهر باید آزاد بشود لبیک گفت و با همان وضعیتی که در داخل آمبولانس داشت دستور عملیات را صادر کرد، بقیه هم عنایت خدا بود تا جایی که نیروهای عراقی از ترس خودشان را به داخل بهمنشیر انداختند.

 

وی اضافه کرد: صدام گفته بود اگر ایران خرمشهر را پس بگیرد من کلید بصره را می‌دهم، این‌ها را همه شنیده‌اند ولی چه درسی از ایرانیان در عملیات بیت المقدس گرفتند؟

 

موسوی تاکید کرد: به دلیل ایمان قوی و همت بلند رزمندگان نه سرما، نه گرما، نه خانواده و فرزند، نه پول و حقوق، نه تعطیلات آخر هفته و .... نه هیچ چیز دیگری باعث نمی‌شد که از هدفمون دور شویم اما یک مسئولی که امروز یک جایی بازدید می‌رود خدم و حشم و حقوق و حق ماموریتش برجاست حالا شما این را با آن مقایسه کنید.

 

وی ادامه داد: بعد از سال‌های ۶۳ و ۶۴ حق ماموریت در سپاه راه افتاد و هزار تومان حق ماموریت دادن و با هزار تومان جبهه رفتیم چون دل‌ها دست خدا بود، کدام مسئول امروزی حاضر است یک هفته بدون حقوق کار کند؟

 

وی گفت: با تقوایی که رزمندگان داشتند از همه چیزشان می‌گذشتند، روحیه جبهه، مقاومت و ایثاری که در جنگ وجود داشت رزمندگان را به عرش می‌رساند تا جایی که صدام گفت بسیجیان بی ترمز‌اند و با این روحیه جنگ را پیروز شدیم.

 

این رزمنده شیروانی دفاع مقدس تاکید کرد: ارتشی، سپاهی، بسیجی و مردم داوطلب هر کس به اندازه خودشان در آزادسازی خرمشهر نقش آفرینی کردند و حتی آنها‌یی که پشتیبانی کردند هم از این فیض بی‌بهره نیستند.

 

وی خاطرنشان کرد: صدام همیشه بلف می‌زد که ایران خرمشهر را نمی‌تواند پس بگیرد، ولی وقتی که این اتفاق افتاد به شدت روحیه خودشان را از دست دادند و رعب و وحشتی در دلشان افتاد و همه دست به دامن شدند که صلح بکنیم که تیزبینی و ریزبینی امام راحل مانع از این کار در آن برهه شد.

 

وی با بیان اینکه هر جا که در ایران جنگ شده یک قسمت از ایران را گرفته‌اند، گفت: اگر ما در آن زمان صلح می‌کردیم عراق به تعهداتش عمل نمی‌کرد لذا صلح نکردیم تا تمام مناطق از دست رفته را پس گرفتیم.

 

موسوی افزود: دشمن وقتی به این نتیجه رسید که با وجود کشورهای مختلف نمی‌تواند ایران را از پای درآورد، روی به سرمایه و رسانه‌های خود آورد و با این‌ ابزار مسلمانان را با هم دشمن کرد بنحوی که رابطه کشورهای همسایه را تخریب و وضعیت عفاف و حجاب را هم می‌بینید که به چه روزی آورده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان وقتی فهمیدند غلبه بر ایران نشدنی است، هجمه دیگر و تبلیغات فرهنگی دیگری را راه انداخت تا جایی که در رسانه‌ها شهادت ۵ سرباز و درجه‌دار را در سروان، کار خدمتگزاران داخلی می‌دانند.

انتهای پیام/حق بین

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک