جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ - ساعت ۰:۶

گذری از زندگی‌نامه شهید علی نقویان

شهید علی نقویان در سال ۴۰ در شیروان به دنیا آمد و در سال ۵۷ در مسیر راهپیمایی مجروح و در ۳۰ بهمن به شهادت رسید.
گذری از زندگی‌نامه شهید علی نقویان,

به گزارش عصر اترک، شهید علی نقویان در سال ۱۳۴۰ در شهرستان شیروان به دنیا آمد پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، مقطع دبیرستان را در هنرستان شهید علی نقویان گذراند که این دوران از زندگی او هم‌زمان با آغاز درگیری‌ها بین نیروهای انقلابی و طرف‌داران رژیم بود.

فعالیت‌های عمده علی در دوران قبل از انقلاب اسلامی نوشتن شعرهای انقلابی بر روی دیوارهای شهر با وجود سایه‌های رعب و وحشت حاکم، شبانه‌روزی و با حضور آشکار در راهپیمایی‌ها و همراهی با انقلابیون در حمله‌های شبانه به منازل طرف‌داران رژیم بود.

سرانجام شهید نقویان در تاریخ ۳۰/۱۰/۵۷ در شهرستان شیروان همراه دیگر مردم مسلمان و مبارز از محل مدرسه علمیه شیروان شروع به راهپیمایی کردند که از طرف مأمورین طاغوت به‌طرف امت حزب ا... تیراندازی می‌شود که منجر به مجروح شدن عدهٔ زیادی می‌شود.

شهید بزرگوار علی نقویان نیز جزء مجروح شدگان بوده‌اند و در روز ۳۰/۱۱ /۵۷ به شهادت می‌رسند و در شهر مشهد مقدس تشییع و در بهشت رضای این شهر به خاک سپرده می‌شوند .

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک