شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ساعت ۹:۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان:

مبارزه با ملخ مراکشی در مانه و سملقان ادامه دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان گفت: از تاریخ  ۲۶ اردیبهشت‌ماه در سطح بالغ بر  ۱۵۰ هکتار تا کنون مبارزه با این آفت صورت‌گرفته است.
 مبارزه با ملخ مراکشی در مانه و سملقان ادامه دارد,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان در گفتگو با خبرنگار عصراترک از تداوم مبارزه با ملخ مراکشی خبر داد و گفت: از تاریخ  ۲۶ اردیبهشت‌ماه در سطح بالغ بر  ۱۵۰ هکتار تا کنون مبارزه با این آفت صورت‌گرفته است.

ایزدی  تصریح کرد: مبارزه با آفت ملخ مراکشی در شهرستان مانه وسملقان هم‌زمان با مشاهده و خروج پوره‌های سن ۳ این نوع از ملخ‌ها با به‌کارگیری ادوات مکانیزه و سموم رایگان دولتی آغاز و در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به مساعد بودن شرایط آب‌وهوایی و تداوم بارندگی‌ها و مناسب‌بودن پوشش گیاهی مراتع که باعث تفریخ کپسول تخم  و خروج پوره‌های ملخ در مراتع اطراف و اراضی کشاورزی بوده است، اظهار کرد: احتمال طغیان و افزایش جمعیت ملخ‌های مراکشی و سایر ملخ‌های بومی در سطح شهرستان مانه وسملقان  وجود دارد.

وی با تأکید بر اینکه بهره‌برداران باید نسبت به پایش آفت ملخ مراکشی در مزارع، باغ‌ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده جمعیت‌های ملخ مراتب را دراسرع‌وقت به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند .

مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری مبارزه با ملخ تا پایان  شهریورماه در سطحی بالغ بر ۲۵۰۰ هکتار انجام شود، ابراز کرد: در سال گذشته با ملخ‌های بومی در سطحی بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار مبارزه انجام شد.

انتهای پیام/صدیقی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


نظرات شما
م ح ن | 1402/03/13
0
0
خداقوت مسئولین جهادی و انقلابی
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک