شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی‌نامه معلم شهید محمد عابدی

شهید محمد عابدی در سال ۱۳۱۶ در شیروان به دنیا آمد وی جهت ادامه مبارزات خود رهسپار مشهد مقدس شد و با شرکت در راهپیمایی و تظاهرات در ۱۱ دی‌ماه ۱۳۵۷ به فیض شهادت نائل آمد و در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.
برگی از زندگی‌نامه معلم شهید محمد عابدی,

به گزارش عصر اترک، شهید محمد عابدی در خردادماه سال ۱۳۱۶ در شهرستان شیروان به دنیا آمد و تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در این شهرستان طی کرد.

به دلیل علاقه شدید به شغل معلمی، این شغل را انتخاب کرد و در سال ۵۷ متأهل و دارای دو فرزند پسر بود.

فردی مهربان، متین و دارای اخلاقی خوش و رفتاری شایسته بود، در چهره‌اش همیشه تبسم موج می‌زد و در کار خود نیز معلمی نمونه و الگویی عالی برای سایر معلمان و دانش‌آموزان بود.

شهید عابدی سالیان سال با جدیت و سرافرازی به امر تعلیم‌وتربیت پرداخت و از هیچ کوششی برای تربیت و آموزش آینده‌سازان این مرزوبوم فروگذار نبود.

به‌عنوان یک نیروی فرهیخته فرهنگی باتوجه‌به شناخت وضعیت نابسامان جامعه قبل از انقلاب و احساس وظیفه در خود، شروع به مبارزه با حکومت طاغوت کرد.

شهید عابدی جهت ادامه مبارزات خود رهسپار مشهد مقدس شد و با شرکت در راهپیمایی و تظاهرات در ۱۱ دی‌ماه ۱۳۵۷ به فیض شهادت نائل آمد و در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک