شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ساعت ۷:۰
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی خبر داد:

ثبت جهانی فرش دوروی ترکمن و کاروانسرای قِلی در راه یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: فرش دوروی ترکمن و کاروانسرای قِلی خراسان شمالی برای ثبت جهانی در نوبت یونسکو قرار گرفتند.
 ثبت جهانی فرش دوروی ترکمن و کاروانسرای قِلی در راه یونسکو ,

علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد:  بر اساس آمار یونسکو، کشور ایران در زمینه بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری جزو ۱۰ کشور نخست دنیا است. 
مستوفیان گفت: استان خراسان شمالی نیز برای توسعه و رونق‌بخشی به حوزه گردشگری از ظرفیت‌های متنوعی از جمله جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و میراث معنوی برخوردار است. 
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه فرش دوروی ترکمن خراسان شمالی به نام فرش دویدوخ که در سال گذشته به ثبت ملی رسید، در حال حاضر در نوبت ثبت جهانی در یونسکو قرار گرفته است. 
این مسئول همچنین افزود: کاروانسرای تاریخی رباط قِلی خراسان شمالی که در مسیر تاریخی راه ابریشم قرار دارد، در نوبت ثبت جهانی در یونسکو قرار گرفته است. 
افزون بر این، وی با اعلام اینکه درصدد هستیم تا شهر بجنورد را نیز به نام شهر جهانی گلیم نامگذاری کنیم که در همین راستا، شهرداری بجنورد به عنوان دبیر این طرح انتخاب شده است، بیان کرد: خراسان شمالی برای تحقق این امر طی دو ماه آینده میزبان ارزیابان یونسکو خواهد بود. 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: به زودی در منطقه ۶ تهران، هفته فرهنگی خراسان شمالی برگزار خواهیم کردیم تا ظرفیت‌های گردشگری استان از جمله در زمینه‌های آداب، رسوم، اقوام و فرهنگ‌ها را معرفی کنیم. 
وی در خاتمه بر لزوم اهمیت تبدیل شدن خراسان شمالی از استان معبر گردشگری به استان مقصد گردشگری تاکید و اعلام کرد: تحقق این هدف به تدوین سند راهبردی نیاز دارد. 
وی گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بر اختصاص اعتبار برای تهیه و تدوین سند راهبردی گردشگری استان قول مساعد داده است. 
مستوفیان افزود: تهیه و تدوین این سند توسط اساتید دانشگاهی استان انجام خواهد شد. 
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک