پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۹ - ساعت ۲۰:۲۴
امام‌جمعه شهرستان جاجرم:

مفاخر و مشاهیر پشتوانه علمی کشور هستند

امام‌جمعه جاجرم گفت: مفاخر و مشاهیر پشتوانه علمی کشور هستند و اگر بخواهیم جامعه فرهیخته داشته باشیم باید از مفاخر به نیکی و شایستگی یاد کنیم.
مفاخر و مشاهیر پشتوانه علمی کشور هستند,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، حجت‌الاسلام هادی هوشمند نژاد، امام‌جمعه شهر جاجرم عصر امروز در پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: اگر قدر مفاخر خود را ندانیم ارزش‌های جدیدی که منافی فرهنگ هستند بروز پیدا کرده و خواهیم دید که در جنگ فرهنگی و جنگ نرم مغلوب خواهیم شد.



رئیس شورای فرهنگ عمومی جاجرم بیان کرد: یکی از شخصیت‌های مهم و برجسته در این شهرستان علی‌بن‌مهزیار است که شخصیت ایشان ناشناخته مانده و جای کار برای این بزرگوار بسیار زیاد است و انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی این است که در حوزه شناساندن این شخصیت به مردم کار و فعالیت زیادی داشته باشند.


مصطفی حاج زاده، فرماندار جاجرم در ادامه این جلسه اضافه کرد: مفاخر هر شهر باعث ارتقای فرهنگ و الگوگیری آیندگان از این اشخاص می‌شود شناسایی، تکریم و الگوسازی مفاخر منطقه یکی از بهترین روش‌ها برای احراز هویت و فرهنگ شدن ارزش‌ها در جامعه است.
 


حجت‌الاسلام آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: مفاخر یک ملت رابطه‌ای مستقیم باهویت و خودباوری فرهنگی آن ملت در فرایند جهانی‌سازی دارند، برای معرفی این افراد نیاز به تولید محتوا داریم و باید با اقدامات فرهنگی در فضای رسانه و مجازی این مفاخر را به جامعه معرفی کنیم.



مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرددر خصوص علی‌بن‌مهزیار در دو حوزه جای کار دارد یکی در خصوص ابنیه و توسعه بنای بقعه و حوزه دیگر در قسمت برنامه‌های فرهنگی است که این اداره کل در دو حوزه برنامه‌ریزی لازم را انجام داده است که به‌زودی طرح تفصیلی به میراث‌فرهنگی ارائه خواهد شد و برنامه‌های فرهنگی دراین‌خصوص خواهیم داشت، وی ارتقای هویت اصیل، پویا و بالنده را از مهم‌ترین برنامه‌ها و اهداف اوقاف استان دانست.

 

 

انتهای پیام/ م

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک