جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۸ - ساعت ۱۲:۲۳
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی:

مسافران از خرید گوشت تازه بین راهی خودداری کنند

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی به مسافران عبوری از این استان توصیه کرد که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از خرید و مصرف گوشت تازه کشتار شده بین راهی به جد خودداری کنند.
مسافران از خرید گوشت تازه بین راهی خودداری کنند,خراسان شمالی+بجنورد+علی اکبر دلیرصحرایی+دامپزشکی+تب کریمه کنگو

به گزارش بجنا به نقل از ایرنا، علی اکبر دلیرصحرایی اظهارکرد: احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو با گرم شدن هوا افزایش می یابد از این رو مردم و مسافران از مصرف گوشت های تازه کشتار شده بین راهی پرهیز کنند.

وی افزود: در این زمینه با هرگونه کشتار غیرمجاز و خارج از کشتارگاه ها برخورد می شود و رستوران های بین راهی مکلف هستند که کشتار دام را تنها در کشتارگاه ها انجام دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه کشتار غیرمجاز دام یکی از عوامل انتقال این بیماری است تصریح کرد: برای جلوگیری از شیوع بیماری، نظارت های لازم از رستوران های بین راهی و تمامی مراکز عرضه گوشت انجام می شود و این مراکز مکلف هستند که گوشت مورد نیاز را تنها از کشتارگاه ها تامین کنند.

دلیرصحرایی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، مردم کشتار دام را به کشتارگاه ها بسپارند و از کشتار دام در منزل و یا معابر به جد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه در فصل گرما فعالیت کنه ها افزایش می یابد و خطر انتقال بیماری به انسان از دام‌های آلوده بیشتر است گفت: دامداران هم نسبت به اقدامات پیشگیرانه از جمله سمپاشی جایگاه نگهداری دام و نیز سمپاشی بدن دام حساسیت و توجه لازم داشته باشند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است اما مردم باید اقدمات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

تب کریمه کنگو در دام ها علائم قابل توجهی ندارد و پس از گزش کنه آلوده، ویروس کمتر از یک هفته در بدن دام باقی می ماند و تنها علامت آن، تب خفیف بوده و مخزن اصلی ویروس در طبیعت کنه سخت از خانواده هیالوما است که در تمام مراحل تکامل کنه، در بدن باقی می ماند و از طریق تخم به نسل های بعد منتقل می شود.

این روز ها و با گرم شدن هوا، بسیار مشاهده می شود که افراد در حضور دسته جمعی در روستاها اقدام به خرید دام سبک و کشتار آن کرده و گوشت استحصالی را مصرف می کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک