چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ - ساعت ۲۳:۲۲
استاد دانشگاه آزاد اسلامی جاجرم:

برخورد قاطع با عاملان جنایت سبزوار عاملی بازدارنده برای تکرار چنین وقایعی است

استاد دانشگاه آزاد جاجرم گفت: برخورد سریع و قاطع با چاقو به دستان سبزواری اولاً اهتمام جدی دستگاه قضایی را در این حوادث و حوادث نظیر آن به رخ می کشاند ثانیاً درس عبرتی برای سایر اشرار و اوباش خواهد بود.
برخورد قاطع با عاملان جنایت سبزوار عاملی بازدارنده برای تکرار چنین وقایعی است,

به گزارش پایگاه‌خبری‌جاجرم، ابوذر بشارتی، استاد دانشگاه جاجرم در گفتگو با خبرنگار عصراترک در جاجرم اظهارکرد:  بدون شک حوادثی نظیر آنچه در سبزوار اتفاق افتاد از  ولنگاری فرهنگی و آزادی روابط دختر و پسر است.

وی همچنین عدم برخورد با سلبریتی‌هایی که اشاعه دهنده فرهنگ بی‌حجابی و آزادی‌های بی‌قید و بند هستند را از دیگر عوامل تاثیرگذار در شهادت شهید الداغی عنوان کرد و افزود: همچنین می‌توان به کمرنگ بودن ایمان و تقوا بین جوانان‌ و از بین بردن بستر آموزش مراتب اخلاقی با تخریب روحانیت نیز به عنوان عوامل دیگر نام برد.

بشارتی گفت: به جرأت می توان گفت هسته اولیه تربیت انسان در خانواده است هر چند آموزش و پرورش و محیط زندگی تاثیر بسزایی در تربیت افراد و انتخاب راه زندگی آنان دارد، حوادثی همچون آنچه در سبزوار اتفاق افتاد، حاصل زندگی در خانواده‌ای است که به لحاظ فرهنگی دچار فقر است.

وی ادامه داد: قطعاً فداکاری این شهید بزرگوار نمونه بارزی از عکس‌العمل به موقع و احساس تکلیف و ایثار و از جان گذشتگی او است علی‌رغم آگاهی از مخاطرات احتمالی برای دفاع از ناموس خطرات را به جان می‌خرد، در همین حادثه افرادی که بی‌تفاوت از کنار موضوع رد می‌شوند اما وجدان بیدار این شهید بزرگوار مانع از بی‌تفاوتی می‌شود و پاداش این از جان گذشتگی چیزی جز شهادت و عزت و سربلندی نیست که نصیبش شد.

استاد دانشگاه آزاد جاجرم افزود: اتفاقات مکرر و ناگواری که برای آمران به معروف و ناهیان از منکر در سال‌های اخیر افتاده است و تکرار این قبیل حوادث واضح  هست که قوانین موجود بازدارندگی لازم را ندارد که در غیر این صورت اینگونه حوادث کمتر اتفاق می‌افتاد.

بشارتی تاکید کرد: با وجود تحرکات شدید ضد انقلاب و بی‌حجابی و کشف حجاب بعضا سازماندهی شده، گسترش امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش مورد تاکید است که قطعا در چنین شرایطی مقابله و آزار آمران به معروف و ناهیان از منکر بیش از پیش خواهد بود و این ضرورت حمایت همه جانبه از آنان  را ایجاب می کند.

وی اضافه کرد: سلبریتی‌ها همواره به دنبال نمایشی از زندگی‌شان هستند که به واسطه آن مخاطب بیشتری را جذب کنند بنابراین هر موضوعی که به جلب مخاطب منتهی شود مورد نظر آنها خواهد بود این باعث می‌شود تا در مواردی که در آن تخصصی ندارند هم اظهار نظر کنند،  ملاک اصلی برای آنها جلب و حفظ دنبال کنندگان آنان است،موارد نظیر شهادت شهید حمیدرضا الداغی به دلیل مغایر بودن با اهداف نمایشی آن ها نمی‌تواند موضوع جذابی برای صفحات مجازی شان باشد.

این استاد دانشگاه جاجرم تصریح کرد: بسیاری از آنها ماه‌هاست که با شعار زن زندگی آزادی به گسترش بی‌حیایی و بی‌ناموسی و آزادی‌های بی‌قید و بند و زندگی بی‌دین و لامذهب پرداخته‌اند، چگونه می‌توانند از این حرکت ارزشی و مغایر شعارهای چند ماه گذشته‌شان حمایت کنند.

وی تاکید کرد:  برخورد هر چه سریعتر و قاطع با چاقو به دستان سبزواری اولاً اهتمام جدی دستگاه قضایی را در این حوادث و حوادث نظیر آن به رخ می‌کشاند ثانیاً درس عبرتی برای سایر اشرار و اوباش خواهد بود تا با دیدن ثمره کارشان و پایان راهشان از گستاخی‌های مکرر در فضاهای عمومی بپرهیزند.

وی افزود: هرچه در این امر سهل‌انگاری و نخوت و کندی صورت گیرد باعث جری شدن اشرار و اوباش خواهد شد کنترل این دست از افراد جامعه فقط از طریق اعمال دقیق صریح و قاطع قانون امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه مطمئناً این حادثه یکی از نتایج دردناک و ناگوار آزادی‌های بی‌قید و نامشروع و قانون شکنی است، گفت:  هرجا حاکمیت و قانون به سخره گرفته شد و عده‌ای خود را فراتر از قانون دانستند و قانون شکنی کردند نتایجی بهتر از این به دست نخواهد آمد چراکه شکستن حرمت دین، قانون و ایجاد صحنه‌هایی تاسف بار از انواع خشونت‌های زامبی گونه و فرا وحشیگری که تاکنون نظایر آن را در ملت متمدن‌مان ندیده بودیم اثراتی اینگونه خواهد داشت .

انتهای پیام/ میرزایی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک