شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۱۱ - ساعت ۲۱:۳۵
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

افزایش ۳۳ درصدی سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خراسان‌شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهمیه نهمین دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش این استان ۲۸۶ نفر بوده است که اکنون در دهمین دوره این آزمون ۳۳ درصد افزایش یافته است.
افزایش ۳۳ درصدی سهمیه آزمون استخدامی آموزش و پرورش در خراسان‌شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+ابوالقاسم اکبری+آموزش و پرورش+آزمون استخدامی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، ابوالقاسم اکبری یکشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در مجموع هفت هزار و ۷۴۴ داوطلب در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی شرکت کردند که ۸۵ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند.

وی افزود: از سهمیه ۳۸۱ سهمیه استان، ۳۱۶ معلم ابتدایی، ۳۶ معلم استثنایی و ۲۹ معلم عشایری است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۰۰ معلم در ۳۱۴ مدرسه عشایری فعالیت دارند که به هفت هزار دانش آموز تعلیم می دهند.

اکبری بیان کرد: همچنین ۲۸۵ معلم در مقطع متوسطه و ۷۷ معلم پرورشی با برگزاری آزمون استخدامی در استان جذب خواهند شد.

رشد ۴۲ درصدی دانش آموزان استان در لمپیادهای علمی کشور

وی در ادامه سخنانش به برگزاری المپیاد های علمی اشاره کرد و گفت: در مجموع ۵۰۹ دانش آموز استان به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند که نسبت به سال تحصیلی گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: ازجمله برگزیدگان این المپیادها «مهدی غلامی‌راد» از دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی متوسطه دوم شهرستان اسفراین به عنوان عضو تیم ایران در شانزدهمین المپیاد جهانی علوم زمین انتخاب شد.

اکبری تصریح کرد: امسال چهار معلم برگزیده کشوری و ۴۵ معلم استانی هستند که تجلیل خواهند شد.

وی در ادامه به برنامه های هفته معلم اشاره کرد و افزود: تجلیل از معلمان برتر، دیدار با بیماران صعب العلاج، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش و تجلیل از معلمان پیشکسوت ازجمله برنامه های این هفته است.

۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک