پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ - ساعت ۰:۶

نگاهی کوتاه به زندگی شهید محمدجواد محمدنیا

شهید محمدجواد محمدنیا در سال ۱۳۴۱ ه ش در شهر گرمه در خانواده‌اي مذهبي ديده به جهان گشود .در سن ۷ سالگي به دبستان رفت ودرس را تا کلاس سوم راهنمائي در گرمه ادامه داد .
نگاهی کوتاه به زندگی شهید محمدجواد محمدنیا,

به گزارش عصراترک،شهید محمدنیا بعد از آن به دليل نبود دبيرستان در زادگاهش، تحصيل را ترک کرد و در گرمه مشغول به کار شد .

او تا چند سال در کار کمک رانندگي فعاليت کرد. يکسال از جنگ گذشته بود که به گفته‌ خودش بر حسب وظيفه اسلامي و شرعي به جبهه رفت.

اولين بار در پانزدهم آبان‌ماه سال ۱۳۶۰ با چند نفر از دوستان وهمرزمانش از طريق سپاه بجنورد و به صورت بسيجي داوطلب به جبهه حق عليه باطل رفت و در جبهه گيلانغرب مستقر شد .

بعد از چند مدتي که درآنجا بود عمليات غرور آفرين والفجر شروع شد و او در آن عمليات چون شيري خروشان درس گرفته از مکتب خونبار حسين با عشق شهادت پيروزمندانه حاضر شد.بعد از اينکه ۳ ماه ماموريتش به پايان رسيد به مرخصي آمد .

اوبه هدف خود رسيده بود، به خانواده اش گفت ، ديگر از جبهه نخواهم آمد،آنقدر با کفار بعثي مي‌جنگم که همانند رهبرم حسين ابن علي(ع) در کنار ياران واقعي اسلام به شهادت برسم.

دلم مي‌خواهد در اين هواي آزاد چون پرنده از قفس آزاد شده،چشمم به اين کوه‌هاي سر به فلک کشيده کردستان باشد وشربت شيرين شهادت را بنوشم.

دوباره که به جبهه برگشت آموزش ديده‌باني را در سر پل ذهاب ديد و تا مدتي به ديده‌باني مشغول بود .او با رصد و کشف نقاط حساس دشمن ضربات سنگيني به آنها وارد کرد.

بعد از آن مسئوليت واحد ديده‌بني جبهه گيلانغرب به او واگذار شد.

در اين جبهه به نحو احسن ماموريت خود را انجام داد و هر روز حماسه‌اي مي‌آفريد .بعد از مدتي فرماندهان تشخيص دادند که منطقه به آتش زيادي احتياج دارد و شهید محمدنیا را مامور به آوردن توپ‌هاي ۲۰۳ و ۱۵۵ ميلي متري کردند .

محمدجواد اين توپ‌ها را به منطقه آورد و خود مسئوليت واحد توپخانه را که به نام بزرگ پرچم دار عدالت و برابري  حضرت بقية الله (عج)نامگذاري شده بود، به عهده گرفت .

او رشادت‌ها و جوانمردي‌هاي زيادي را در اين مدت از خود به يادگار گذاشت.

مدتي بعد درواحدي که سهم به سزائي در جنگ داشت ونبض جنگ در آنجا مي‌زد مشغول خدمت شد.

او در اطلاعات و عمليات مشغول خدمت شدو با انجام شناسائي‌هاي دقيق از مواضع دشمن شرايط ايده آلي را براي ضربه زدن به متجاوزين در اختيار فرماندهان عالي رتبه جنگ قرارداد.

بعد از آن با لياقتي که از او ديده شد به عنوان معاون فرمانده تيپ مسلم ابن عقيل(ع)انتخاب شد.

در عمليات بسياري شرکت کرد، از عمليات مسلم ابن عقيل که منجر به زخمي شدن چشم او شد وبعد از ۲ ماه بستري شدن در بيمارستان معيري در تهران، بهبودي يافت. اوبعد از بهبودي باز هم به جبهه برگشت تادر عمليات والفجر ۴ شرکت کند.

۳۲ ماه از حضور تاثيرگذار محمدجواد در جبهه‌هاي حق عليه باطل مي‌گذشت که فرماندهان به او پيشنهاد کردند در لشکر۲۷محمدرسول الله(ص) خدمت کند.

این شهید بنا به وظيفه شرعي که براي خودش قائل بود به اين لشکر مي‌پيوندد و فرماندهي يکي از تيپ‌هاي آن به عهده مي‌گيرد. بعد از آن او براي شناسائي منطقه عملياتي خيبر‌ ، همراه با چند نفراز همرزمانش در جزاير مجنون به ماموريتي مي‌روند که در اين ماموريت به شهادت مي‌رسد.

انتهای پیام/گ

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک