جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۲/۰۶ - ساعت ۰:۶

برگی از زندگی‌نامه شهید محمدجواد محمدنیا

شهید محمدجواد محمدنیا در سال ۴۱ در گرمه به دنیا آمد و در سال ۶۲ همراه با چند نفر از هم‌رزمانش در جزاير مجنون به مأموریتی می‌روند که در اين مأموریت به شهادت می‌رسد.
برگی از زندگی‌نامه شهید محمدجواد محمدنیا ,

به گزارش عصر اترک، شهید محمدجواد محمدنیا، سال ۱۳۴۱ در شهرستان گرمه در خانواده‌ای متوسط و مذهبي ديده به جهان گشود و در سن هفت‌سالگی به دبستان رفت و درس را تا کلاس سوم راهنمائي در گرمه ادامه داد .

بعد از آن به دليل نبود دبيرستان در زادگاهش، تحصيل را ترک کرد در گرمه مشغول به کار شد، وی تا چند سال در کار کمک رانندگي فعاليت کرد و یک سال از جنگ گذشته بود که به گفتة خودش: بر حسب وظيفه اسلامي و شرعي خود به جبهه رفت.

اولین‌بار در تاريخ ۱۳۶۰/۸/۱۵ با چند نفر از دوستان و هم‌رزمانش از طريق سپاه بجنورد و به‌صورت بسيجي داوطلب به جبهه حق عليه باطل رفت و در جبهه ي گیلان‌غرب مستقر شد .

بعد از چند مدتي که در آنجا بودند عمليات غرور آفرين والفجر شروع شد و او در آن عمليات چون شيري خروشان درس گرفته از مکتب خونب ار حسين با عشق شهادت پيروزمندانه، به معرض نمايش گذاشت، بعد از اينکه سه ماه ماموريتش به پايان رسيد به مرخصي آمد .

او به هدف خود رسيده بود و به خانواده‌اش گفت که ديگر من از جبهه نخواهم آمد و آن‌قدر با کفار بعثي می‌جنگم که همانند رهبرم حسين بن علي (ع) در کنار ياران واقعي اسلام به شهادت برسم.

دوباره که به جبهه برگشت، آموزش‌دیده باني را در سر پل ذهاب ديد و تا مدتي به دیده‌بانی مشغول بود، او با رصد و کشف نقاط حساس دشمن ضربات سنگيني به آنها وارد کرد.

بعد از آن مسئوليت واحد دیده‌بانی جبهه ي گیلان‌غرب به او واگذار شد.

در این جبهه به نحو احسن مأموریت خود را انجام داد و هر روز حماسه‌ای می‌آفرید، بعد از مدتي فرماندهان تشخيص دادند که منطقه به آتش زيادي احتياج دارد و ايشان را مأمور به آوردن توپ‌های ۲۰۳ و ۱۵۵ میلی‌متری کردند .

محمدجواد اين توپ‌ها را به منطقه آورد و خود مسئوليت واحد توپخانه را که به نام بزرگ پرچم‌دار عدالت و برابري، حضرت بقية الله (عج) نام‌گذاری شده بود و به عهده گرفت .

او رشادت‌ها و جوانمردی‌های زيادي را در اين مدت از خود به يادگار گذاشت.

مدتي بعد در واحدي که سهم به سزایی در جنگ داشت و نبض جنگ در آنجا می‌زد، مشغول خدمت شد.

او در اطلاعات و عمليات مشغول خدمت شد و با انجام شناسائی‌های دقيق از مواضع دشمن شرايط ایده‌آلی را براي ضربه‌زدن به متجاوزان در اختيار فرماندهان عالی‌رتبة جنگ قرارداد.

بعد از آن با لياقتي که از او ديده شد به‌عنوان معاون فرمانده تيپ مسلم ابن عقيل (ع) انتخاب شد.

در عمليات بسياري شرکت کرد، از عمليات مسلم ابن عقيل که منجر به زخمی‌شدن چشم او شد و بعد از دو ماه بستری‌شدن در بيمارستان معيري در تهران، بهبودي يافت، او بعد از بهبودي باز هم به جبهه برگشت تا در عمليات والفجر ۴ شرکت کند.

۳۲ ماه از حضور تأثیرگذار محمدجواد در جبهه‌های حق عليه باطل می‌گذشت که فرماندهان به او پيشنهاد کردند در لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) خدمت کند، او بنا به وظيفه شرعي که براي خودش قائل بود به اين لشکر می‌پیوندد و فرماندهي يکي از تیپ‌های آن به عهده می‌گیرد. بعد از آن او براي شناسائي منطقه عملياتي خيبر، همراه با چند نفر از هم‌رزمانش در جزاير مجنون به مأموریتی می‌روند که در اين مأموریت به شهادت می‌رسد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک