شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ - ساعت ۱۰:۰
مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

پارسال ۱۴ مورد اهدای عضو در خراسان‌شمالی انجام شد

مسئول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۴ اهدای عضو بیمار مرگ مغزی شده در استان انجام و حدود ۵۰ نیازمند عضو، زندگی دوباره یافتند.
پارسال ۱۴ مورد اهدای عضو در خراسان‌شمالی انجام شد,خراسان شمالی+بجنورد+نماز جمعه+اهدای عضو+دانشگاه علوم پزشکی+مهری فرشاد

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، مهری فرشاد اظهار کرد: موارد اهدای عضو افراد مبتلا به مرگ مغزی استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به مشابه سال قبل حدود ۱۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گفته وی؛ کرونا در سال ۱۴۰۰ بر روند اهدای عضو تاثیر زیادی داشت و تنها پنج بیمار مرگ مغزی استان با رضایت خانواده اهدای عضو داشتند.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه آخرین اهدای عضو در سال ۱۴۰۱ مربوط به بیماری مرگ مغزی شده اهل شیروان بود، گفت: این بیمار ۵۸ ساله بر اثر سانحه تصادف در بخش آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) بجنورد بستری شد که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، جهت اهدا عضو به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل شد.

وی اضافه کرد: اعضای این بیمار شیروانی که شامل ۲ قرنیه، پوست و کبد بود جهت اهدا مورد استفاده قرار گرفت.

فرشاد عنوان کرد: کبد این بیمار شیروانی به فردی ۵۸ ساله اهل نیشابور و قرنیه ها و پوست این بیمار مرگ مغزی شده جهت ذخیره به بانک نسوج منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ اهدا عضو باید در جامعه نهادینه شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ اهدای عضو و اقدام در راستای نجات جان بیماران عمل خداپسندانه است که باید در راستای ترویج آن گام برداریم.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با همراهی نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها، اطلاعات لازم باید به عموم ارایه شود تا هر یک از افراد به عنوان یک سفیر اهدای عضو، نجات‌بخش جان بیماران نیازمند پیوند شوند.

وی یادآور شد: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک