پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ساعت ۱۶:۲
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی:

خراسان‌شمالی جزو پنج استان با شدیدترین تصادفات جاده ای است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: متاسفانه این استان جزو پنج استان نخست کشور در زمینه وقوع بیشترین و شدیدترین تصادفات جاده ای در نوروز امسال معرفی شد.
خراسان‌شمالی جزو پنج استان با شدیدترین تصادفات جاده ای است,خراسان شمالی+بجنورد+هلا احمر+ابوالفضل محبان+تصادف

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، ابوالفضل محبان اظهار کرد: جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای، اسامی استان‌ ها با بیشترین و شدیدترین تصادفات در نوروز امسال را اعلام کرد که خراسان شمالی یکی از آن ها است.

وی افزود: بسیاری از عملیات امداد و نجات این جمعیت در روزهای اخیر مربوط به امدادرسانی در حادثه های جاده‌ ای بود و افزایش حادثه ها سبب شد تا حضور امدادگران این جمعیت افزایش یابد.

انجام ۷۹ درصد عملیات امدادی در جاده ها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۷۹ درصد از عملیات نوروزی امدادگران این جمعیت مربوط به جاده ها است و این رقم بالا ناشی از افزایش تصادفات است.

وی گفت: امدادگران این جمعیت تاکنون در ۷۲ حادثه حضور یافتند که ۵۷ مورد از آن جاده ای بود و در این مدت به ۳۳۸ نفر حادثه دیده و ۱۸۶ نفر مصدوم امدادرسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این مدت امدادگران این جمعیت ۷۰ نفر مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند درباره آمادگی امدادگران این جمعیت برای خدمات رسانی به مسافران نوروز گفت: این جمعیت ۲۱ پایگاه ثابت دارد و علاوه بر آن پنج پایگاه ویژه آماده امدادرسانی به مسافران و گردشگران عبوری از استان در حادثه های مختلف است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، یک فروند بالگرد هم مستقر در استان آماده خدمات رسانی در زمان مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه تیم های واکنش سریع، یک تیم آنست، یک تیم امداد هوایی و یک مرکز ۱۱۲ در طرح نوروزی امسال آماده خدمات رسانی هستند اظهار کرد: در این طرح روزانه ۱۰۷ نفر از نجات گران و امدادگران و در مجموع در طول طرح ۲ هزار و ۲۴۷ نفر روز خدمات رسانی پیش بینی شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: این جمعیت یکهزار و ۴۵۵ نفر امدادگر و نجات گر آموزش دیده دارد و در طرح نوروز، ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۱۴ دستگاه خودروی ست نجات به کار گرفته می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

خراسان شمالی جزو ۱۰ استان حادثه خیز کشور است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک