پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ساعت ۱۵:۲۱
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی:

میزان ماندگاری مسافران در خراسان‌شمالی ۶۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی گفت: میزان ماندگاری مسافران در استان از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ تا سوم فروردین ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۵ درصد افزایش یافت.
میزان ماندگاری مسافران در خراسان‌شمالی ۶۵ درصد افزایش یافت,خراسان شمالی+بجنورد+مسافر+میراث فرهنگی+علی مستوفیان

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، علی مستوفیان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی اظهار کرد: در این بازه زمانی همچنین شاهد ماندگاری بیش از ۲ روز مسافران در اقامتگاه ها و هتل های خراسان شمالی بودیم که نشان‌دهنده حرکت در مسیر افزایش ماندگاری مسافران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف توسعه صنعت گردشگری استان است.

به گفته وی؛ از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تاکنون ۲۵ هزار نفر در هتل‌ها و اقامتگاه‌های قانونی خراسان شمالی اسکان یافتند.

مستوفیان ادامه داد: از این تعداد؛ ۱۲ هزار و ۴۳۳ نفر در اقامتگاه‌های موقت، هشت هزار و ۵۰۰ نفر در مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و ۲ هزار و ۲۷ نفر نیز در تاسیسات اقامتی وابسته به آموزش و پرورش اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی ورودی مسافران به استان، گفت: ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۵۴ مسافر از ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ تا سوم فروردین ماه امسال وارد استان شدند.

وی با بیان اینکه عشایر این استان با راه‌اندازی سیاه‌چادر در پنج نقطه جاده‌ای از مسافران نوروزی استقبال می کنند، خاطرنشان کرد: سیاه چادرهای نوروزی در ۱۵ تا ۳۰ کیلومتری شهرهای استان برپا می شود و در آن فرهنگ بومی و سنتی استان و انواع صنایع دستی و تولیدات لبنی این قشر عرضه می شود.

مستوفیان افزود: این سیاه چادر ها در قالب نوروز گاه‌های جاده ای فعال است و فرصت مناسبی است تا ظرفیت های گردشگری جامعه عشایری بیشتر و بهتر معرفی شود.

هفت هتل، یک متل، ۱۱ مهمان‌پذیر، ۴۱ خانه‌مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان خراسان شمالی مسافران را پذیرش می کنند و در مجموع شمار تخت های اقامتی در این استان به هزار تخت می رسد.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی بیش از ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲ منطقه نمونه ملی و ۲۲ منطقه نمونه گردشگری استانی دارد.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک