شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۱/۰۳ - ساعت ۱۵:۱۷
فرماندار بجنورد :

سهمیه نوروزی نانوایی‌های بجنورد افزایش یافت

فرماندار بجنورد گفت: سهمیه پخت نانوایی های مرکز خراسان شمالی برای پاسخ به نیاز نوروزی مسافران و مردم استان به نان ۸.۵ درصد افزایش یافت.
سهمیه نوروزی نانوایی‌های بجنورد افزایش یافت,خراسان شمالی+بجنورد+نانوایی+محمد باقرپور+فرماندار

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد اظهار کرد: راستی آزمایی نانوایی های در قالب طرح هوشمندسازی در مرکز خراسان شمالی به صورت خودکار انجام می شود و بیشتر این واحدها کارکرد مثبت داشته اند و سهمیه پخت نانوایی ها ۸.۵ درصد افزایش یافت.

وی افزود: اکنون پخت اکثر نانوایی های بجنورد روزانه از ۱۵ کیسه به ۱۹ کیسه افزایش یافت.

فرماندار بجنورد ادامه داد: چنانچه نانوایی ها انحراف در پخت نداشته باشند سهمیه آنها تا ۵۰ درصد نیز افزایش می یابد و نانوایی هایی که انحراف در مصرف آرد دارند، سهمیه پخت آنها به طور خودکار کسر می شود.

اختصاص ۲۰۰ تن آرد کشیک نوروزی

پیش تر سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفته بود که ۲۰۰ تن آرد کشیک برای پاسخ به نیاز نوروزی مسافران و مردم استان به نان اختصاص یافته است.

این سهمیه به نانوایان کشیک شهری و روستایی استان برای پخت در ساعات تعیین شده اختصاص داده شده است و با اختصاص آرد کشیک نوروزی تلاش شده است تا در تامین نان مورد نیاز مسافران عبوری از استان مشکلی ایجاد نشود.

اکنون هزار و ۳۱۱ واحد نانوایی در استان فعالیت دارند که ماهیانه حدود هشت هزار و ۳۰۰ تن آرد مصرف می کنند و نانواها حق ندارند که بیشتر یا کمتر از میزان سهمیه دریافت شده پخت داشته باشند.

سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است و مردم این استان نان خورتر هستند. هر فرد در خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

اکنون در شهرها و روستاهای استان هزار و ۳۱۲ واحد نانوایی از آرد یارانه ای استفاده می کنند.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک