پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ساعت ۷:۰
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی:

پایش نوروزی انطباق استاندارد میوه، خوراک و خدمات در استان آغاز شد

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: در استان، ارزیابی کمی و کیفی استاندارد میوه تنظیم بازار نوروزی، اقلام خوراکی پر مصرف ماه رمضان همچنین وضعیت خدمات دستگاه‌های خدمات‌رسان ویژه نوروز ۱۴۰۲ آغاز شده و در حال انجام است.
پایش نوروزی انطباق استاندارد میوه، خوراک و خدمات در استان آغاز شد  ,

فهیمه مهمان‌نواز، مدیرکل استاندارد خراسان شمالی  در گفتگو با عصر اترک اظهار داشت: اداره کل استاندارد خراسان شمالی از ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ طرح عیدانه ارزیابی و پایش کمی و کیفی استاندارد میوه تنظیم بازار نوروزی، اقلام خوراکی پر مصرف ماه رمضان از جمله خرما همچنین وضعیت فضاها و اقلام خدماتی که توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان استان طی نوروز ۱۴۰۲ به متقاضیان ارائه خواهند شد را آغاز کرده است.

مهمان‌نواز گفت: اجرای این طرح عیدانه تا ۱۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهند داشت.

وی درباره پایش میوه‌های تنظیم بازار نوروز ۱۴۰۲ (سیب - پرتقال) عنوان کرد: نمونه‌برداری، آزمون و ارزیابی میوه تنظیم بازار نوروزی در سطح چهار شهرستان خراسان شمالی در حال انجام است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: در این ارزیابی وضعیت فساد میوه‌ها، وزن میوه‌ها و شکل ظاهری میوه‌ها بررسی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در گفت‌وگوهای شفاهی با مشتریان میوه‌های تنظیم بازار نوروزی در استان، رضایت‌مندی مردم را از کیفیت میوه‌ها دریافت و ثبت کردیم.

مهمان‌نواز همچنین با اشاره‌به‌نزدیک شدن به شروع ماه رمضان اعلام کرد: این اداره کل ارزیابی کمی و کیفی اقلام خوراکی پر مصرف سفره ماه رمضان از جمله خرما، روغن، شکر، پنیر و قند را که مشمول استانداردهای اجباری هستند در دستور کار دارد که اجرایی خواهد شد.

افزون بر این، وی درباره پایش کمی و کیفی استاندارد خدماتی که در نوروز ۱۴۰۲ به متقاضیان در استان ارائه خواهد شد نیز بیان کرد: بر اساس چک‌لیست‌های ابلاغی سازمان ملی استاندارد کشور، وضعیت کمی و کیفی خدمات‌دهی فضاهای فرودگاهی، هتلی، رستورانی، مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی بین‌راهی، هتل‌آپارتمان‌ها، ترمینال‌های اتوبوس‌رانی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز فروش شیرینی و آجیل در استان پایش می‌شوند که انجام آن آغاز شده است.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی تصریح کرد: در این پایش نوروزی، وضعیت ایمنی، سلامت و بهداشت این فضاها تحت ارزیابی قرار می‌گیرند که تا ۱۵ فروردین‌ماه این طرح ادامه دارد.

وی یادآور شد: نتایج ارزیابی‌ها به سازمان‌های مربوطه و وزارتخانه‌های مربوطه گزارش خواهند شد و هر آنچه که باید پیگیری حقوقی شوند در دستور کار قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، مهمان‌نواز به اجرای برنامه پایش از تجهیزات بازی در شهربازی‌ها، پارک‌های بازی و زمین‌های بازی در استان نیز اشاره و عنوان کرد: انجام این پایش‌ها به طور مستمر در حال انجام است.

وی بیان کرد: پایش‌های انجام شده بیانگر این است که تجهیزات واقع در زمین‌های بازی پارک‌های سطح استان باید ارتقای کیفی داشته باشند تا به سطح استانداردهای تعریف شده کشور، برسند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: وضعیت عدم انطباق آنها باکیفیت استاندارد تعریف شده هنوز به وضعیت بحرانی نرسیده است، بااین‌وجود، این تجهیزات با استانداردهای ملی انطباق ندارند.

وی تصریح کرد: استانداردسازی این تجهیزات در دست پیگیری هستند.

مهمان‌نواز خاطرنشان کرد: تابه‌حال حاضر تعداد کمی از تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی پارک‌های استان توانسته‌اند که تا انطباق با استاندارد ملی را دریافت کنند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک