شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۵۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ساعت ۱۵:۳۹
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن ملی در استان در دست ساخت است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در استان تاکنون احداث ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در روستاها، مناطق شهری و زمین‌های تحت تملک خود مالکان آغاز شده است.
 ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکن ملی در استان در  دست ساخت است,

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفتگو با عصراترک اظهار کرد: به منظور اجرای طرح جهش تولید مسکن، برآورد شد که در استان خراسان شمالی طی چهار سال پیش رو ۴۶ هزار واحد مسکونی ( سالی ۱۲ هزار واحد) برای واجدان شرایط ساخته و آماده‌سازی شود. 
قاسمی گفت: از خراسان شمالی ۶۶ هزار و ۷۸۷ نفر برای بهره‌مندی از واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن ثبت نام کردند که ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر از آنان واجد شرایط شناخته شدند. 
وی افزود: از تعداد ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر واجد شرایط در این طرح، ۱۹ هزار و ۹۶۲ نفر برای این طرح معرفی شده‌اند. 
این مسئول عنوان کرد: تاکنون هفت هزار نفر از آنان آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده اند. 
وی اعلام کرد: در استان تاکنون احداث ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در روستاها، مناطق شهری و زمین‌های تحت تملک خود مالکان آغاز شده است. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره تامین زمین ملی برای ساخت واحدهای مسکونی متقاضیان تایید شده نیز بیان کرد: تاکنون حدود ۸۰۰ هکتار زمین ملی برای ساخت واحدهای مسکونی جانمایی و تامین شده است. 
وی به شهر شیروان اشاره و عنوان کرد: مقرر شد که در این شهر ۸۰ هکتار زمین از زمین های کشاورزی بدون استفاده واقع در پیرامون این شهر، تملک و به محدوده این شهر الحاق شود که انجام شد تا ساخت مسکن ملی در آن آغاز شود. 
قاسمی همچنین افزود: مقرر شد که در منطقه خانلق شهر شیروان نیز زمینی برای ساخت واحدهای مسکونی آماده‌سازی شود تا طرح جهش تولید مسکن در این منطقه اجرایی شود. 
وی درباره تامین زمین در شهر آشخانه نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه زمین ملی نیز در محدوده این شهر وجود نداشت که بابت ساخت مسکن ملی مورد بهره‌برداری قرار گیرد همچنین تمامی زمین های پیرامون این شهر نیز کشاورزی بودند، بنابراین با بررسی‌های انجام شده، تصمیم بر این شد که ۱۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی اطراف این شهر، تملک و به محدوده شهر آشخانه الحاق شود که انجام شد. 
این مسئول خاطرنشان کرد: در فاصله سه کیلومتری شهر آشخانه نیز یک زمین ملی جانمایی شد که برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در آن، اقدامات برای الحاق به محدوده شهر آشخانه در حال انجام است. 
وی در بخش دیگری از سخن خود درباره ساخت مسکن در قالب گروه‌های یک تا سه نفره در این طرح نیز بیان کرد: در مرکز استان، مقرر شد که در منطقه گلستان شهر برخی از واحدهای مسکونی برای گروه‌های سه نفره در سه طبقه در زمین‌های ملی جانمایی شده در قطعات ۲۰۰ متری احداث شوند. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: در گلستان شهر یک هزار قطعه زمین ملی برای ساخت مسکن در سه طبقه را اختصاص داده ایم. 
وی یادآور شد: در شهرهای گرمه و جاجرم نیز مقرر شد ساخت مسکن به صورت گروه‌های یک تا دو نفره نیز در زمین‌های ملی جانمایی شده در قطعات ۲۰۰ متری انجام شود. 
علاوه بر این، قاسمی خاطرنشان کرد: در مرکز استان در منطقه حلقه سنگ ۳۶ هکتار زمین ملی جانمایی شد که برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 
وی افزود: برای یک هزار نفر از پرسنل پتروشیمی خراسان در زمین جانمایی شده در منطقه حلقه سنگ واحد مسکونی احداث خواهد شد. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره کیفیت ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن نیز اعلام کرد: علاوه بر اینکه در این طرح از مصالح ساختمانی با کیفیت استفاده خواهد شد همچنین از دانش فنی ناظران نظام مهندسی و از دانش فنی مشاوران نظام مهندسی ساختمان نیز بهره گرفته می شود. 
وی تاکید کرد: هیچ واحد مسکونی بدون ناظر و نظارت ساخته نمی‌شود. 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: بر تمامی فرآیند ساخت و سازهای طرح جهش تولید مسکن در استان نظارت خواهد شد و با تخلفات برخورد می‌شود. 
وی در خاتمه با انتقاد از شهرداری‌های استان در زمینه ارائه ندادن آمار صدور پروانه‌های ساختمانی به اداره کل راه و شهرسازی استان، تاکید کرد: ارائه آمار دقیق در این زمینه به این اداره کل کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی‌ها برای اجرای طرح جهش تولید مسکن دقیق‌تر شود. 
قاسمی خواستار شد: شهرداری‌های استان آمار دقیقی از صدور پروانه‌های ساختمانی را به این اداره کل ارائه دهند. 
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک