شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ساعت ۷:۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

بادام‌های خراسان شمالی تشنه‌اند/ بادام‌کاران توان مالی مبارزه با آفات را ندارند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: خشکسالی‌های چندین سال اخیر موجب شده درختان بادام استان دچار تنش کم‌آبی شوند و آفات به این باغات حمله کنند که برای نجات این درختان به تامین اعتبار و آماده‌سازی سیستم‌های آبیاری نوین نیاز جدی داریم.
 بادام‌های خراسان شمالی تشنه‌اند/ بادام‌کاران توان مالی مبارزه با آفات را ندارند,

محمد محمدزاده، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در این باره اظهار کرد: در خراسان شمالی پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از سطوح کشاورزی استان زیربار کشت بادام قرار گرفته‌اند که بیشترین پراکنش آن در مناطق روستایی واقع است.
 
محمدزاده با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت بادام در شهرستان‌های بام و صفی آباد و اسفراین قرار دارد، اعلام کرد: تداوم خشکسالی‌ها طی چندین سال اخیر به ویژه در سال گذشته و امسال موجب شد که به علت کم‌آبی، درختان بادام این دو شهرستان بسیار ضعیف شوند و مورد تهاجم آفات از جمله آفت چوب‌خوار و شپشک‌ها قرار گیرند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه صاحبان این درختان توان مالی لازم برای اقدامات علاج‌بخشی و حفظ این درختان را ندارند و آنها را رها کرده‌اند، افزود: در حال حاضر این درختان در حال خشک‌شدن هستند و شماری از آنها نیز خشک شده اند.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی یادآور شد: البته این سازمان کلاس‌های آموزشی برای صاحبان این باغات در دو شهرستان یاد شده را برگزار کرده است، با این وجود، این باغداران تاکنون هیچ اقدام اثر بخشی را برای نجات باغات بادام خود انجام نداده‌اند.
 
محمدزاده در خاتمه با تاکید بر این نکته که برای نجات باغات بادام در این دو شهرستان باید اقداماتی شامل آماده‌سازی سیستم‌های آبیاری نوین، انجام تغذیه گیاهی، هرس و مبارزه با آفات را انجام داد، خواستار شد: از محل اعتبارات ردیف بحران استان ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و آماده‌سازی سیستم‌های آبیاری‌نوین در باغات بادام این دو شهرستان اختصاص داده شود.
 
انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک