جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۶۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ساعت ۱۰:۳۸

آخرین آمار خانه‌های مسکن مهر ساخته شده و در حال تکمیل

بر اساس آخرین آمارها از مجموع دو میلیون واحد مسکن مهر ساخته شده در کشور، ۸۰۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها تکمیل و تحویل شده و ۴۰ هزار واحد در دست تکمیل است.
آخرین آمار خانه‌های مسکن مهر ساخته شده و در حال تکمیل,

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، مسکن از جمله موارد پرتقاضایی است که در سبد هزینه خانوارهای کم درآمد خصوصا دهکهای متوسط و پایین جامعه نقش مهمی دارد و به لحاظ تاثیرگذاری در امنیت روانی و اجتماعی، معیشت و رفاه خانوار از اهمیت بالایی برخوردار است.

به اعتقاد کارشناسان، در تعاونی‌های مسکن نگاه سودآوری حاکم نیست و استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در ساخت و ساز و تامین مسکن ارزان به عنوان یک راهکار موثر می‌تواند از سوی دولتها دنبال شود.

با تصویب و اجرای قانون بودجه سال ۱۳۸۶ و قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن کشور، وزارت تعاون سابق مسئولیت و نقش مدیریت تقاضای مسکن در پروژه‌های مسکن مهر را بر عهده گرفت تا ضمن ایجاد بستر مناسب، اطلاعات مربوط به افراد واجد شرایط را جمع آوری، پالایش و نسبت به ثبت نام و ساماندهی آنها در قالب شرکتهای تعاونی مسکن مهر اقدام کند.

شرکتهای تعاونی مسکن با هدف تأمین مسکن طبقه کم درآمد جامعه تشکیل می‌شوند و در دو قالب مسکن متعارف و مسکن مهر برای افرادی که غیر از شیوه تعاونی امکان خانه‌دار شدن ندارند، فعالیت می‌کنند. براساس گزارش‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن ساخته و به اعضاء تحویل داده شده است.

بر اساس اعلام معاونت تعاون وزارت کار از مجموع  ۲ میلیون واحد مسکن مهری که در کشور احداث شده ۸۰۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها تکمیل و تحویل شده و تنها ۴۰ هزار واحد در دست تکمیل است.

مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ معتقد است که بخش تعاون سهم مهمی در نهضت ملی مسکن برعهده دارد و اگر دولت از ظرفیت تعاونی های مسکن بهره‌برداری کند، بخش اعظمی از مشکلات بخش مسکن برطرف می‌شود.

وی از جمله مزیتهای تعاونی‌های مسکن را حذف عوامل سوداگر و ساخت مسکن با قیمت تمام شده و پرداخت مدت‌دار ذکر کرده و می‌گوید: از ۲ میلیون واحد مسکن مهری که در کشور احداث شده ۸۰۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها تکمیل و تحویل شده و ۴۰ هزار واحد در حال تکمیل است.

به گفته معاون وزیر تعاون، ۹۵ درصد واحدهای مسکن مهر که توسط تعاونی‌های مسکن تحویل شده در مرحله اتمام ساخت است و مطابق تفاهم‌نامه مشترک با وزارت راه و شهرسازی ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران،‌ مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی تا پایان سال ساخته و تحویل می‌شود.

در حال حاضر سهم تعاونی‌ها در تولید مسکن زیر ۱۰ درصد پیش بینی می‌شود، در حالی که این بخش از ظرفیتها و پتانسیل‌های بالایی برای ساخت و تامین مسکن برخوردار است.

به گزارش ایسنا، بی تردید الگوی تعاون در خانه‌دار کردن آحاد جامعه به ویژه کارگران و اقشار کم درآمد نقش بسزایی دارد و بر همین اساس در برنامه ساخت مسکن، بخش تعاون مکلف شده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را احداث کند. برابر آمارها یک میلیون و ۹۰ هزار واحد مسکونی در قالب مسکن گروهی و تعاونی و ۸۴۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌های مسکن ساخته شده است.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک