جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۶۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ساعت ۲۳:۰

دبیر: آن‌ها که پشتوانه به ما نداند امروز پاسخ‌گو باشند/ قاسم‌پور در وزن خودش کشتی می‌گیرد

رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه «کامران قاسم‌پور» در پیکارهای جهانی ۲۰۲۳ در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی خواهد گرفت، گفت: آن‌هایی که جام جهانی را در اولویت قرار دادند، کشتی مملکت را نابود کردند.
دبیر: آن‌ها که پشتوانه به ما نداند امروز پاسخ‌گو باشند/ قاسم‌پور در وزن خودش کشتی می‌گیرد,

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا،

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم رونمایی از چهارمین کتاب شهید کشتی‌گیر «سیدمصطفی میرشاکی» در خصوص اعزام تیم‌های منتخب کشتی آزاد و فرنگی به کرواسی اظهار داشت: تیم منتخب کشتی آزاد امشب راهی جام یاریگین روسیه خواهد شد و مضاف بر آن ما ۲ تیم منتخب کشتی آزاد و فرنگی نیز راهی تورنمنت رنکینگ‌دار کرواسی خواهیم کرد؛ تیم کشتی فرنگی با ۲۱ کشتی‌گیر و کشتی آزاد هم در ۶ الی ۷ وزن در مسابقات کرواسی شرکت خواهد کرد. اعزام کشتی‌گیران براساس افزایش رنکینگ خواهد بود، چرا که مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد که یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک است در رنکینگ کشتی‌گیران و این که در کجای جدول قرار می‌گیرند، نقش بسیار مهم دارد.

وی ادامه داد: مربیان تیم ملی پس از بررسی اعلام کردند که مثلا چرا حسین یزدانی در فلان مسابقه باید حضور داشته باشد، قاسم‌پور و رحمان عموزاد نه. به هر حال چرخه انتخابی تیم ملی بحث‌های مربوط به خود را دارد و از طرفی امتیاز کسب شده کشتی‌گیران در رنکینگ عاملی است تا بتوانند جایگاه خوبی در جدول مسابقات جهانی ۲۰۲۳ داشته باشند.

دبیر در واکنش به تغییر وزن کامران قاسمپور در مسابقات جهانی و این‌که آیا او به وزن قبلی برخواهد گشت یا خیر، عنوان کرد: بسیاری از افرادی که من به عنوان کارشناس قبول‌شان ندارم به این مسئله ایراد گرفته بودند. ای کاش این افراد قبل از انتقاد، بیایند و بپرسند. چون فکر می‌کنم ۱۰ الی ۱۵ سالی از کشتی روز دنیا عقب مانده‌اند. چون کشتی‌گیر هر تصمیمی که می‌خواهد بگیرید، ابتدا باید به المپیک نگاه کند. از من توقع نداشته باشید چشم به آسیایی داشته باشم همه می‌خواهند نگاه من المپیکی باشد. کامران قاسم‌پور با توجه به وزنی که دارد و انتخابی که انجام داده، قطعا نمی‌تواند به وزن ۸۶ کیلوگرم بیاید. صلاح هم نیست. او در حال حاضر ۹۴ کیلوگرم است. آن کسی که اسم خودش را کارشناس گذاشته و اظهارنظر می‌کند، نمی‌داند تصمیمات ما چیست. خدا را شکر ما در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی را داریم که یکی از بهترین‌های دنیا است. ما نمی‌توانیم دو کشتی‌گیر را نابود کنیم. از طرفی قاسم‌پور هم باید در ۹۷ کیلوگرم انتخابی بدهد. ضمن این که در این وزن در حال ساختن چند کشتی‌گیر جوان خوب هستیم. کامران قاسم‌پور هم در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد.

وی افزود: در کشتی آزاد و فرنگی هرجا که از من بخواهند نظر مشورتی می‌دهم ولی دخالت نمی‌کنم. وقتی در خصوص کامران از من نظرخواهی کردند، از او پرسیدم به ۸۶ کیلوگرم می‌آیی؟ گفت قطعا نه. وزن ۹۲ کیلوگرم هم که المپیکی نیست و باید به وزن ۹۷ کیلوگرم برود. به او گفتم به جای سال بعد، همین حالا با رقیب آمریکایی‌ات خودت را محک بزن. اشکالی ندارد ما نایب قهرمان جام جهان شویم. آن‌هایی که جام جهانی را در اولویت قرار دادند، کشتی مملکت را نابود کردند ولی جام جهانی برای من مهم نیست. می‌توانستم حسن یزدانی را ببرم و او و خیلی‌های دیگر را داغان کنم که اول شویم، ولی برای قهرمانی جهان و المپیک یک فدراسیون ویران را به نفر بعدی تحویل دهم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: آقایان برای من المپیک معیار و مهم است و بعد هم جهانی. آن‌هایی که مدام تیم‌ها را به جام جهانی و آسیایی بردند و یک پشتوانه به ما ندادند باید امروز جواب‌گو باشند.

وی با اشاره به تکمیل کمپ‌های تیم ملی کشتی گفت:‌ بدون تعارف باید بگویم که کمپ تیم‌های ملی کشتی در دنیا بی‌نظیر است و در جهان حتی تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید هم اینگونه کمپی ندارند. این تبلیغ نیست بلکه یک کار خوب است که نشان می‌دهد، می‌شود در ایران هم کارهای خوب و بزرگ انجام داد. این کمپ‌ها مبارک خانواده کشتی باشد من در ساخت آن هیچ کاره بودم. تمام شرایط برای کشتی‌گیران مهیا است و آنان در بهترین امکانات قرار دارند. پیش از این تمام کارهای ملی‌پوشان فقط در یک سالن بود اما ما آنان را از یک فضای محدود خارج کردیم. اکنون کشتی استخر، پارک، سلف سرویس و همه امکانات لازم را دارد.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد: برای قهرمانی المپیک نیاز به یک برنامه همه جانبه داریم که تنها یک بعد آن فنی است. وقتی ما در ابعاد دیگر مشکل داشته باشیم نمی‌توانیم برنامه‌ها اجرا کنیم. باید هم در بخش فنی، تغذیه، زیرساخت، اقتصاد و غیره تیم کامل باشد. تمام کارهایی که در این چند سال انجام شده برنامه کل فدراسیون بوده و من نیز دوندگی داشتم. حمال کشتی ایران هستم امیدوارم خدا از کارها راضی باشد چون ما هم در این دنیا و هم آخرت باید پاسخگو باشیم. روز اولی که به اتاق کشتی‌گیران جوان رفتم گریه کردم. آن زمان قسم خوردم که بچه‌ها دیگر چنین جایی نخوابند. شاهد آن قضیه نیز امیرحسین زارع و رحمان عموزاد خلیلی هستند.

دبیر با بیان اینکه برخی از ورزشکاران با هماهنگی به کشورهای دیگر رفتند، گفت: باید بین ورزشکارانی که با هماهنگی رفته و پناهنده تمایز قائل شود. علی ارسلان با هماهنگی خود ما رفت و اکنون سفیر کشتی ایران است. به صربستان که سفر کردم به خاطر ارسلان ما را زیاد تحویل گرفتند. تبلیغات بد زیاد علیه ایران شده است، کشتی‌گیران می‌توانند سفرای خوبی باشند. ما اجازه دادیم که امثال علی ارسلان بروند و از پناهندگی آنان جلوگیری کردیم.

وی این را هم افزود: از ما ایراد می‌گیرند که چرا شورای فنی را منحل کردیم. باید بگویم که انتخابی تیم ملی برگزار و همه در جریان آن هستند چرا باید ۱۰ تا ۱۲ نفر در فدراسیون تصمیم بگیرند که چه کسی ملی‌پوش شود. چرخه انتخابی هیچ ابهامی ندارد و همه در جریان ریز آن هستند.

دبیر با اشاره به ترویج تفکر طلای المپیک در ذهن کشتی‌گیران گفت: اگر خودم طلای المپیک نداشتم دستور می‌دادم عکس‌های ۱۰ متری از طلایی‌ها بزنند اما اگر این کار کنم می‌گویند به خاطر خودش است. ما ۱۱ طلایی المپیک در کشتی داریم و باید قهرمانی المپیک را در ذهن کشتی‌گیران ترویج دهیم. من تا زنده باشم از حق کشتی دفاع خواهم کرد. در گذشته و پیش از آنکه رییس فدراسیون نبودم این کار را انجام دادم. اکنون مسوول هستم و بیشتر به دنبال حق کشتی هستم. ۱۱ طلای المپیک برای کشتی ایران خیلی کم است و باید بزرگانی مانند برزگر، جدیدی و حیدری نیز طلایی‌ می‌شدند. کشتی باید ۵۰ طلای المپیک داشته باشد و از نونهالان باید این مهم ملکه ذهن شود.

مراسم رونمایی از چهارمین کتاب شهید کشتی‌گیر سیدمصطفی میرشاکی امروز با حضور رئیس فدراسیون، رئیس بسیج ورزشکاران، خانواده شهید، نویسنده کتاب و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس ساختمان شهید جنگروی (فدراسیون کشتی) برگزار شد.

انتهای پیام/ رحمانی 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک