جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۸/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۵۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ساعت ۲۰:۱
در واکنش به شایعات اخیر؛

فالح الفیاض از عدم تمایل برای نخست‌وزیری در عراق خبر داد

فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق با اشاره به انتشار برخی اخبار درباره تمایل وی برای نخست وزیری در عراق، تاکید کرد: من نامزد پست نخست وزیری نیستم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، فالح الفیاض رئیس سازمان حشد شعبی عراق شامگاه چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد: من نامزد نخست وزیری در عراق محسوب نمی‌شوم.

وی در این باره افزود: ضرورت دارد شخصیتی برای نخست وزیری در عراق انتخاب شود که قادر به موفقیت در این مسئولیت باشد، همچنین شرایط لازم برای موفقیت وی از سوی دیگر طرف‌ها فراهم شود.

رئیس حشد شعبی عراق با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در رسانه‌های عراقی در ارتباط با نخست وزیری وی در دولت جدید، تاکید کرد که برای این پست نامزد نخواهد شد.

فالح الفیاض همچنین در ارتباط با فعالیت‌های سازمان حشد شعبی عراق، تاکید کرد: حشد شعبی در هیچ عملیاتی خارج از دایره عملیات‌های ارتش عراق مشارکت نخواهد داشت.

گفتنی است پارلمان عراق امروز پنج شنبه قرار است نشستی فوق العاده برای سوگند نمایندگان جایگزین، نمایندگان جریان صدر برگزار کند.

این نشست پس از آن برگزار می‌شود شرایط آئین نامه‌ای در پارلمان عراق و آرای لازم از سوی نمایندگان برای ورود نمایندگان جدید فراهم شد.

پیش تر در روز دوازدهم ژوئن گذشته ۷۳ نماینده جریان صدر در پی درخواست رهبر این جریان، از پارلمان عراق استعفا کرده بودند. جریان صدر این تصمیم را پس از ماه‌ها ناکامی در تشکیل دولت جدید در عراق اتخاذ کرد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک