شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۵۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ساعت ۹:۲۴
در گفتگو با علمای اهل سنت خراسان شمالی مطرح شد:

رحلت امام خمینی همچون حیاتش منشأ بیداری مسلمین در جهان شد/ امام خمینی همچون چراغی برای نشان دادن راه، به نسل های تشنه آزادی بودند

تعدادی از علمای اهل سنت خراسان شمالی با بیان بخشی از ویژگی های شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران،برقراری وحدت میان مسلمانان و بیداری مسلمین جهان را ارزشمندترین یادگار امام خمینی(ره) عنوان کردند.
رحلت امام خمینی همچون حیاتش منشأ بیداری مسلمین در جهان شد/ امام خمینی همچون چراغی برای نشان دادن راه، به نسل های تشنه آزادی بودند,

به گزارش عصراترک، امام خمینی(ره) تنها به عنوان یک سیاستمدار برای ملت ایران و همه مسلمانان مطرح نبود، بلکه ایشان یک عالم بزرگ دینی، رهبری مردمی و ساده زیست و مظهر مبارزه با ظلم و بی عدالتی به شمار می رفت. از همین روست که با وجود گذشت 32 سال از ارتحال امام خمینی (ره) ، یاد وی همچنان در دلها زنده و رهنمودهایش راهگشاست.

 

رحلت امام خمینی همچون حیاتش منشأ بیداری مسلمین در جهان شد


امام جمعه دهستان حصارچه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت:  سی و سومین سالروز ارتحال جانگداز امام خمینی (ره) و شهادت مردانی غیرتمند و خدایی در قیام خونین 15 خرداد را به محضر امام خامنه ای و عموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می کنیم. 


محمد آخوند پروانه اظهار کرد: جهان اسلام در عصر حاضر، وام دار امام خمینی (ره) و آرمان های والای او است و ایشان بودند که اسلام ناب محمدی را در مقابل اسلام آمریکایی قرار دادند و به پیروزی رسیدند. 


وی افزود: امام خمینی رهبری است که مستضعفان را در مبارزه علیه رژیم طاغوتی و استبدادی یاری کرد و جهان اسلام را حیاتی نو بخشیدند.


وی ادامه داد: رحلت امام خمینی نیز همچون حیاتش منشأ بیداری مسلمین و نهضتی دوباره شد چرا که ایشان حقیقتی همیشه زنده بودند و راه پیروزی و عزت مسلمین را به ما آموختند و به ما درس دادند زندگی با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

 

 

این عالم اهل سنت خراسان شمالی تاکید کرد:  امروزه مسلمین جهان این شعار امام راحل را الگوی خود قرار داده و تن به ذلت نمی دهند و در مقابل آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث ید واحده شده اند.


آخوند پروانه گفت: ما نباید فراموش کنیم که معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، همواره مردم را به احیای احکام الهی و پایبندی به دین اسلام به عنوان یک امانت و کوشش در راه معرفی و ترویج آموزهای اسلامی و همبستگی و وحدت در مقابل دشمنان اسلامی دعوت و توصیه می کردند.

 

امام خمینی همچون چراغی برای نشان دادن راه، به نسل های تشنه آزادی بودند


فعال فرهنگی و اجتماعی اهل سنت در بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: در سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی معلم و طبیب دلها؛ در حالی به سوگ آن سفر کرده می نشینیم  که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری و درس آموخته مکتب ایشان سکان هدایت و رهبری و ملت آزاده و بزرگ ایران اسلامی را بر عهده گرفته و به منزلگاه سعادت هدایت می کند.


نورمحمد مرادی اظهار کرد: حضرت امام خمینی در پیام تاریخی خود در 23 بهمن 57 یعنی درست یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در اوج مسائل متعدد و پیچیده آن روزها به این امر اساسی چنین اشاره می دارند:" ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم" و اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان ها بشود، بدانید که یا جاهل است یا می خواهد بین مسلمانان اختلاف بیندازند. 


وی ادامه داد: امام با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات دنیا را بهم ریخت به گونه ای که قبل از آن ابرقدرت ها؛ دنیا را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده بودند اما بنیانگذار جمهوری اسلامی با این عمل خود گفتمان جدیدی را به وجود آوردند.

 

 


این فعال اجتماعی اهل سنت تاکید کرد: آمریکا، اسرائیل، انگلیس مکار و دیگر همدستانش که با پیروزی انقلاب اسلامی احساس خطر و ناامنی می کردند و می خواستند با راه اندازی جنگ های داخلی ممالک اسلامی و ایجاد فتنه و درگیری های مذهبی توسط گروهک های تروریستی از پیشرفت گفتمان انقلاب اسلامی در جهان جلوگیری کنند در حالی که این اقدامات نابخردانه کشورهای استکباری با شکست مواجه شد و انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای اسلامی نیز منجر به پیروزی شد.


مرادی خاطرنشان کرد: باید به این اقدام مهم نیز اشاره داشته باشم که امام راحل به امت های اسلامی وحدت بخشیده و جمع پراکنده مسلمانان را به هم پیوند زدند و آنان را در  مقابل دنیای کفر و استکبار متحد ساختند از این رو اندیشه های ایشان همچون چراغی راه نسل های تشنه آزادی و عدالت در سراسر گیتی و به ویژه جهان اسلام را روشنی بخشید.

 

انتهای پیام/بهنام وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک