چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۵۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ساعت ۱۰:۴۴

افزایش موارد اسهال و استفراغ/ ماجرای مسمومیت دانشجویان

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با افزایش موارد اسهال و استفراغ در بین کودکان و افراد جوان، توضیحاتی ارائه داد.
افزایش موارد اسهال و استفراغ/ ماجرای مسمومیت دانشجویان,

ایرج خسرونیا، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: عدم رعایت اصول بهداشتی، مهم‌ترین علت افزایش موارد اسهال و استفراغ در این ایام سال است.

وی با عنوان این مطلب که ویروس‌های روده‌ای در ایام گرم سال و آغاز فصل تابستان بیشتر مشاهده می‌شود، افزود: افزایش بیماری‌های اسهال و استفراغ، موضوع جدیدی نیست، اما امسال بیشتر شده است.

خسرونیا به عدم رعایت اصول بهداشتی اشاره کرد و گفت: خوردن میوه نشسته، سبزیجات آلوده، مصرف خوراکی‌ها با دست‌های آلوده و همچنین نوشیدن آب آلوده، از مهم‌ترین علل افزایش اسهال و استفراغ است که متأسفانه در بین جوانان نیز مشاهده می‌شود.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام خوردن و نوشیدن، تصریح کرد: بهتر است که از آب‌های بسته بندی استفاده شود. همچنین، قبل از خوردن میوه و سبزیجات، حتماً نسبت به شستشوی کامل آنها اقدام کنیم و دست‌ها را نیز بشوییم.

خسرونیا در ارتباط با ماجرای مسمومیت غذایی دانشجویان دو دانشگاه در تهران، گفت: علت آن مشخص نیست، اما می‌تواند ناشی از مصرف غذا و آب آلوده باشد که منجر به مسمومیت دسته جمعی شده است.

وی بار دیگر بر رعایت نکات بهداشتی به خصوص در روزهای گرم سال تاکید کرد.

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک