پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ساعت ۱۲:۴۴
سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

امکان آلوده شدن ۵ تا ۸ نفر به کرونا در فضاهای بسته وجود دارد

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ضرورت تزریق واکسن به کارمندان جهت حضور در محل کار، گفت: در فضاهای بسته یک فرد آلوده به گونه دلتا که گونه غالب ویروس در کشور ماست می تواند پنج تا هست نفر را آلوده کند.
امکان آلوده شدن ۵ تا ۸ نفر به کرونا در فضاهای بسته وجود دارد,

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماری کرونا به شدت مسری است، اظهار کرد: فضاهای بسته می تواند باعث انتقال ویروس و ابتلای فرد به بیماری شود.

وی با اشاره به سرایت شدید گونه دلتا، افزود: در فضاهای بسته یک فرد آلوده به گونه دلتا که گونه غالب ویروس در کشور ماست می تواند پنج تا هشت نفر را آلوده کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به ضرورت تزریق واکسن به کارمندان جهت حضور در محل کار، خاطرنشان کرد: کارمندان غالبا در محیط های بسته کار می کنند و با شروع فصل سرما انتقال انتقال ویروس در محیط های بسته بیشتر خواهد شد و لذا اگر فرد واکسن نزده باشد و یا ناقل بدون علامت باشد، به راحتی می تواند بیماری را به همکاران یا مراجعان منتقل کند.

مهرابیان، با بیان اینکه امکان افزایش سرایت از افراد بیمار غیر واکسینه وجود دارد، گفت: ضروری است که کارمندان اقدام به تزریق واکسن کنند تا سلامت و خانواده و جامعه را به خطر نیاندازند.

وی از واکسیناسیون ۸۶ درصدی نوبت اول و ۴۴.۸ درصدی نوبت دوم جمعیت بالای ۱۲ سال استان گیلان خبر داد و بیان کرد: ۹۰ درصد دانش آموزان گیلانی نیز نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری شدن ۸۲ بیمار جدید کرونا طی شباه روز گذشته، یادآور شد: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در گیلان ۳۷۹ نفر بوده که ۵۸ نفر بدحال هستند.

انتهای پیام

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک