شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۲۸۴۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ساعت ۱۴:۱۶
در گفتگو با علمای اهل سنت خراسان شمالی مطرح شد:

دشمنان به دنبال تغییر چهره حقیقی اسلام هستند/ کشورهای اسلامی از تفرقه، متضرر شده اند

آخوند غفور یزدانی گفت: اسلام دینی است سرشار از عطوفت، منطق و عقلانیت، ولی برخی از جریان های مخالف اسلام واقعی به دنبال تغییر چهره حقیقی این دین وحدانی هستند، به همین منظور در سال های اخیر تبلیغات بسیاری برای نشان دادن چهره معکوسی از اسلام به جهانیان داشته اند.
 دشمنان به دنبال تغییر چهره حقیقی اسلام هستند/ کشورهای اسلامی از تفرقه، متضرر شده اند,

غفورآخوند یزدانی، امام جمعه اهل سنت دهستان باغلق راز و جرگلان نیز در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهارکرد: دشمنان وحدت و همگرایی جهان اسلام،  برای رسیدن به اهداف نامشروعشان، اقدامات تفرقه انگیز خود را در این سال ها به شدت افزایش داده اند و با تجهیز و ایجاد گروهک های تروریستی و جنایتکار بنام اسلام سعی در نشان دادن چهره خشنی از اسلام در نزد افکار عمومی جهان داشته و داشتند.

وی تاکید کرد: اگر جهان اسلام به دنبال آرامش همیشگی است، نیازمند وحدت به معنای واقعی کلمه است و اگر امروز می خواهیم که چهره ربانی و رحمانی اسلام از این خشن تر معرفی نشود، باید وحدت در میان امت رسول خدا رنگ و بویی واقعی به خود بگیرد.

این عالم اهل سنت افزود: سنت و زندگي رسول اکرم (ص) گواهي مي دهد که در طول حيات خويش با جديت تمام بر حفظ وحدت جامعه، تلاش کرده و هیچگاه اجازه نمی دادند عامل ثبات و قدرت جامعه دچار تزلزل شود.

وی گفت: از همه مهمتر برای جمیع امت های اسلامی این است که ولادت حضرت محمد (ص) توسط امام خمینی (ره) به‌عنوان هفته وحدت نامیده شده است،  ولادت پیامبر اکرم (ص) فرصت مغتنمی است تا مذاهب مختلف اسلامی به دور از اختلافات راه اشتراک در پیش گیرند و سعادت دنیا و آخرت را قرین راه سازند.

آخوند کمالی خاطرنشان کرد: به مستکبرین و به خصوص کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر به خصوص آمریکای ملعون اعلام می کنیم که ما علمای اهل سنت کشور و به خصوص اهل سنت خراسان شمالی اطاعت از اولی الامر زمان خود یعنی حضرت آیت الله خامنه ای را واجب می دانیم و همیشه گوش به رهنمودهای اولی الامر خود هستیم و تاپای جان از کشور عزیزمان و رهنمودهای رهبری و امام راحل در مقابل جبهه کفر حمایت همه جانبه خواهیم نمود و هرگز به دشمنان اجازه نخواهیم داد که این امنیت بی نظیری که در داخل کشور هم اکنون شاهد آن هستیم؛ به آن خدشه ای وارد شود.

 

کشورهای اسلامی از تفرقه، متضرر شده اند

مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی راز و جرگلان گفت: پیامبر زمانی به دنیا آمدند  که کفر و جهل دنیا، بی نظمی و بی دینی جهان را فرا گرفته بود، عقیده و ایمان غریب بود و به فراموشی سپرده شده بود، نه قدرتی بود عدل را گسترش دهد و نه اینکه بدکاران و ظالمان را به کیفر و سزای اعمال خویش برساند.

گلدی آخوند کمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، افزود: در این شرایط حساس خداوند پیامبری را مبعوث کرد که تولد ایشان یعنی تولد دین، نور بود که اگر مبعوث نمی کرد دنیا در کفر، بت پرستی، تاریکی و ضلالت باقی می ماند.

آخوند کمالی تاکید کرد: با توجه به این‌که گروهی همانند آمریکای خبیث و انگلیس و اسرائیل جنایتکار، به دنبال انهدام جامعه اسلامی هستند باید با اتحاد و همدلی این توطئه شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان نباید فراموش کنیم که دعوت به وحدت یک دعوت و پیام قرآنی و وحدت مسلمین یک اصل مهم در قرآن و سنت است که همه باید به آن پایبند باشیم.

وی گفت: در اسلام روش های متعددی برای دست یابی به گفتگو داریم که باید با وحدت و یکپارچگی با دسیسه های دشمنان مقابله کنیم.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: متأسفانه همه ملتهای اسلامی در وحدت و یکدلی مطلق به سر نمی برند و همه از این شرایط متضرر هستیم.

آخوند کمالی افزود: امروز سوریه، عراق، لبنان، فلسطین ،یمن، افغانستان و... جلوی چشم ما است و همه شاهدیم که چه خون های بی گناه و مظلومی به خاطر تفرقه ریخته می شود.

وی گفت: باید برای متوقف کردن این جنگ های داخلی ید واحد در مقابل کشورتروریست پرور و جنایتکار آمریکا باشیم.

انتهای پیام/وحیدی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک