جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۴۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ - ساعت ۷:۱
استاندار خراسان شمالی اعلام کرد:

احداث ۱۲ هزار واحد مسکن در سال، در دستور کار استان/بهره گیری از زمین مازاد دولتی برای تولید مسکن

استاندار خراسان شمالی گفت: مبتنی بر برنامه در دستور کار دولت در زمینه احداث یک میلیون واحد مسکن در کشور در طول سال، در همین راستا، در خراسان شمالی بر اساس تعداد جمعیت باید سالانه 12 هزار و 800 واحد مسکن شهری و روستایی ساخته شود.
احداث 12 هزار واحد مسکن در سال، در دستور کار استان/بهره گیری از زمین مازاد دولتی برای تولید مسکن,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان شمالی طی دو سال گذشته 14 هزار واحد مسکن ساخته شده است و در حدود هفت هزار واحد مسکن جدید نیز در دست ساخت است.

شجاعی در ادامه به برنامه در دستور کار دولت در زمینه احداث یک میلیون واحد مسکن در کشور در طول سال نیز اشاره و عنوان کرد: در همین راستا، در خراسان شمالی مبتنی بر تعداد جمعیت باید سالانه 12 هزار و 800 واحد مسکن شهری و روستایی ساخته شوند.

وی افزود: اجرای آن از منابع مالی مختلف در دست پیگیری است از جمله اینکه اداره کل راه و شهرسازی در زمینه تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی که در گذشته ساخته شده اند، اقدام خواهد کرد همچنین این اداره کل باید در شهرک های جدید مسکن تولید کند.

افزون بر این، استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای تولید مسکن به تامین زمین نیاز است در شورای مسکن استان مصوب شد تا کمیته ای تشکیل شود تا زمین های مازاد ادارات دولتی استان شناسایی و ارزیابی شوند و اطلاعات آن در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد که برای تولید مسکن مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی همچنین گفت: در شورای مسکن استان مصوب شد که دستگاه های خدمات رسان شامل آب، برق و مخابرات زیرساخت ها را برای سه هزار واحد مسکونی در دست ساخت توسط شرکت های تعاونی در شهرهای بجنورد و شیروان را تامین کنند.

استاندار خراسان شمالی افزود: برای تحقق آن، اعتبارات استانی نیز اختصاص خواهد یافت.

شجاعی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در شهر بجنورد در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث سه هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات موظف شدند تا طی مدت دو هفته طراحی نقشه های اجرای زیرساخت های آب، برق، گاز و مخابرات را به دبیرخانه شورای مسکن استان ارائه دهند تا از طریق وزارت نیرو، وزارت راه و شهرسازی همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور تامین اعتبار انجام شود.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک