سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۶/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ساعت ۱۳:۲۷
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی:

پروژه های سفر رهبری ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارند

علی بیگ زاده گفت:میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های تامین اعتبار شده از ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان 93درصد بوده و در سایر پروژه ها 65درصد است.
پروژه های سفر رهبری 93 درصد پیشرفت فیزیکی دارند,خراسان شمالی+بجنورد+علی بیگ زاده+معاون توسعه مدیریت و منابع

به گزارش پایگاه خبری بجنا علی بیگ زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی در حاشیه مراسم گرامیداشت 19مهر بیان داشت: پیرو سفر مقام معظم رهبری به استان، هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی جهت اجرای پروژه‌ها تخصیص داده شد.

بیگ زاده افزود: اعتبارات فوق در قالب 228مصوبه و هزارو 635 پروژه به استان ابلاغ شده است، که از مجموع پروژه های فوق بیش از 800 پروژه، ماهیت روستایی داشته و با هدف توسعه این مناطق مصوب شده است.

وی گفت: اعتبارات اولیه مصوب ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان، 507میلیارد تومان بوده که تاکنون هزار و 288میلیارد تومان یعنی بیش از 2ونیم برابر به استان اختصاص یافته است که با مجموع اعتبارات ملی و تامین شده استانی، عملکرد کل اعتبارات فوق به 2 هزار و 45 میلیارد تومان می رسد.

بیگ زاده گفت: از مجموع پروژه های سفر رهبری به خراسان شمالی تاکنون بیش از هزارو300 پروژه به بهره برداری رسیده است و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های تامین اعتبار شده از ردیف سفر مقام معظم رهبری به استان 93درصد بوده و در سایر پروژه ها 65درصد است.

این مقام مسئول اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل باقی پروژه ها بالغ بر 100میلیارد تومان است که پیگیری های لازم در این خصوص به عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی سفر مقام معظم رهبری به استان بیش از 10میلیارد تومان بابت مصوباتی مانند گازکشی منازل محرومین، تهیه جهیزیه، کمک به مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) و بهزیستی، کمک به تامین لوازم منزل و تعمییرات، ساخت مسکن محرومین، کمک به طلاب، علما و روحانیون، تجهیز موسسات قرآنی و کتابخانه های دینی، احداث، تکمیل و تجهیز حوزه های علمیه استان اختصاص پیدا کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی افزود: علاوه بر مصوبات فوق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هزینه کرد 2 میلیارد تومان نسبت به احداث مدرسه در مناطق محروم اقدام می کند. از مهم ترین پروژه هایی که در سفر مقام معظم رهبری به استان می توان به آن اشاره کرد؛ احداث، توسعه و تکمیل بیمارستان های بجنورد، شیروان  و زایشگاه بنت الهدی، کلینیک سپاه، مرکز تشخیص و درمان سرطان، خانه های بهداشت روستایی، پایگاه های امدادی و اورژانس جاده ها و آزمایشگاه های تخصصی در سطح استان بوده است.

بیگ زاده ادامه داد: همچنین انجام عملیات آبرسانی شهری و روستایی و تکمیل تاسیسات فاضلاب مجتمع های آبرسانی شهری و روستایی، کمک به تکمیل و بهره برداری از سدهای استان، احداث پست برق 400کیلو ولت بجنورد، احداث و تکمیل مکان های آموزشی، ورزشی و فرهنگی دانش آموزی، احداث و تکمیل راه های روستایی و اجرای طرح های هادی روستاهای سطح استان، کمک به احداث و تکمیل کلانتری ها، پاسگاه های انتظامی و مرزبانی و همچنین افزایش پوشش شبکه های رادیویی و تلویزیونی و تبدیل ایستگاه ماهواره ای آنالوگ به دیجیتال، کمک به تعمییر و تجهیز مساجد و بقاع متبرکه ، احداث و تکمیل حوزه های علمیه و فضاهای دینی و مذهبی، تقویت شبکه گاز استان و انجام گازرسانی به 410روستای فاقد گاز است.

وی  کمک به اجرای پروژه های بهبود عبور و مرور، جمع آوری آب های سطحی و دیوار ساحلی شهرهای سطح استان، کمک به احداث تقاطع  غیر همسطح(پل 19مهر شهر بجنورد)،  کمک به احداث مسکن ارزان قیمت روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن در سطح استان، کمک به اجرای طرح های کوچک تامین آب، برق انحرافی و  کانال انتقال آب در سطح استان، کمک به توسعه پرورش کرم ابریشم با هدف اشتغال زایی  و کمک به خانواده های کم برخوردار، کمک به احداث و تجهیز فضاهای فرهنگی، کتابخانه ها و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، احداث یادمان شهدا، کمک به احداث پایگاه های مقاومت بسیج شهری و روستایی، کمک به احداث مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست، احداث و تجهیز شیرخوارگاه ها، مرکز نگهداری معلولین و کمک به تامین تجهیزات کمک توان بخشی، توسعه و تکمیل فیبر نوری و ارتقای پهنای باند شبکه ملی اطلاعات، احداث و تجهیز ساختمان فنی و مرکز داده استانی شبکه ملی اطلاعات و کمک به تجهیز مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی و کمک به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از دیگر پروژه هایی بوده است که در سفر معظم له به استان تکمیل شده یا درصد کمی از آن مانده که امیدواریم تا پایان سال به اتمام می رسد.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک