پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ - ساعت ۱۲:۵۲
نماینده پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی:

بومی یا غیربومی بودن استاندار مشخص نشده است/ درخواست همزمانی سفر رئیس جمهور با سفر رهبری

سیدمحمدپاکمهر گفت: تاکنون خبر جدیدی در خصوص انتخاب گزینه بومی یا غیربومی برای استانداری خراسان شمالی از سوی هیات دولت منتشر نشده است.
بومی یا غیربومی بودن استاندار مشخص نشده است/ درخواست همزمانی سفر رئیس جمهور با سفر رهبری,

سید محمد پاکمهر، نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با انتخاب استاندار جدید خراسان شمالی اظهار داشت: احتمالا طبق صحبت های مطرح شده این هفته انتخاب استاندار نهایی می شود اما اینکه فرد منتخب از میان گزینه های قبلی باشد یا خیر تاکنون مشخص نشده است.

پاکمهر با بیان اینکه لیست مجمع مشورتی خراسان شمالی شامل سه نفر نیروی بومی و دو نفر نیروی غیربومی به هیئت دولت اعلام شده است، اظهارکرد: نگاه مجمع نمایندگان استان، استفاده از ظرفیت های شایسته، توانمند، کارآمد و باتجربه بومی است.

وی یادآور شد: لیستی که توسط مجمع مشورتی نمایندگان استان ارسال شد به درخواست هیئت دولت از تمامی استان ها خواسته شد  و این گونه نیست که نمایندگان بخواهند مداخله ای در موضوع انتخاب و انتصاب استاندار داشته باشند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان وظیفه قانون گذاری و نظارتی را برعهده دارند، گفت: انتخاب و انتصاب ها برعهده دولت است، اما به دلیل اینکه نظر مشورتی خواسته شده بود، نمایندگان استان خراسان شمالی همچون سایر استان های کشور، لیست پیشنهادی را اعلام کردند.

وی ادامه داد: مهم ترین سرمایه هر جامعه ای نیروی انسانی است و قطعا نمی توان نسبت به سرمایه مهم انسانی و نیروهای بومی بی توجه بود، براین اساس اولویت اول مجمع مشورتی نمایندگان استان با نیروهای بومی بوده است.

پاکمهر اضافه کرد: در میان پنج گزینه معرفی شده 2 گزینه غیربومی بودند تا چنانچه اگر گزینه های بومی تایید نشدند از این دو نیروی غیربومی که مورد تایید است، استفاده شود.

وی تاکید کرد: نگاه و اولویت ما استفاده از ظرفیت کارآمد و شایسته نیروهای بومی بوده است اما تاکنون گزینه ای به عنوان  استاندار خراسان شمالی، قطعی نشده است.

پاکمهرعنوان داشت: امید براین است که استاندار خراسان شمالی طی این هفته مشخص شود، زیرا عقب افتادن انتخاب استاندار یک آسیب محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی استاندار و نیروهای زیرمجموعه در وضعیت نامعلومی به سر می برند، گفت: در چنین شرایطی علاوه براینکه انگیزه و جدیت در کار وجود ندارد انتظار وجود دارد هم اکنون که دولت تغییر کرده، نیروهای همراه خودش را بکار بگمارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت شخصی من این است که بخشی از عقب افتادن سفر رئیس جمهور به استان خراسان شمالی مربوط به انتخاب استاندار است، گفت: رئیس جمهور تاکنون به استان هایی سفر کرده که جابجایی استاندار انجام شده است.

وی افزود: انتظار ما این است که سفر آیت الله رئیسی مقارن با روزهای سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی باشد و همانطور که سفر رهبری برکات زیادی به همراه داشت، با حضور رئیس جمهور به استان نیر این روند ادامه پیدا کند.

پاکمهر با تاکید بر اینکه استان خراسان شمالی رتبه دوم فقر را در کشور دارد، گفت: سفر رئیس جمهور به استان می تواند طلوع دیگری برای حل مشکلات باشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در تاریخ 19 مهر ماه وارد استان شد و به مدت یک هفته در این استان حضور داشت، خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که سفر رئیس جمهور نیز در این بازه زمانی انجام شود.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک