یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ - ساعت ۱۱:۳۵
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی:

کاهش ۹۰ درصدی حریق منابع طبیعی خراسان شمالی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ / اجرای طرح ترسیب کربن در جاجرم باعث احیای بیابان های کشور شده است

حسن وحید از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث كاهش اين آتش سوزي ها شده است.
کاهش 90 درصدی حریق منابع طبیعی خراسان شمالی در نیمه نخست سال 1400 / اجرای طرح ترسیب کربن در جاجرم باعث احیای بیابان های کشور شده است,

حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترك  با اشاره به اينكه 180 هزار هكتار عرصه بياباني در خراسان شمالي وجود دارد،‌اظهار داشت: قابل توجه است كه چهار هزار هكتار اين مساحت به كانون بحران و برداشت گرد و غبار تبديل شده است.

وي با بيان اينكه پروژه بین المللی ترسیب کربن با هدف حفظ و احیای منابع طبیعی و بهبود شاخص‌های توسعه انسانی از طریق توان افزایی و بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی با مشارکت جوامع محلی در حال اجراست،‌ ادامه داد:‌براين اساس اجرایي شدن اين طرح در مناطق بیابانی جاجرم با مشارکت مردم و بهره برداران به یکی از طرح‌های الگویی و مشارکتی موفق در مدیریت و احیای مناطق بیابانی کشور تبدیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان خراسان شمالی اضافه كرد: از مساحت دو میلیون و سیصد هزار هکتاری اراضی ملی خراسان شمالی تنها یک صد هزار هکتار باقی مانده که به زودی این میزان پایان می‌پذیرد.

وحید افزود: در زمینه اقدامات حفاظتی فعاليت هاي قابل توجهی در منابع طبیعی استان صورت گرفته و کلیه حقوق نیرو‌های حفاظتی پرداخت و خودرو‌های گشت و مراقبت استان اکنون به امکانات جی پی اس متصل شده و در انجام ماموریت‌ها تحت رصد و پایش قرار دارند.

مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی از کاهش ۹۰ درصدی حریق در شش ماهه امسال  نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: فرهنگ سازی از سوی روابط عمومی و ترویج و همچنین مشارکت مردم و بهره برداران در طرح‌های منابع طبیعی استان باعث كاهش اين آتش سوزي ها شده است.

انتهاي پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک