پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ - ساعت ۱۱:۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

در مسیر پیاده روی زائران به مشهد الرضا، موکب های پذیرایی برپا نمی شوند/ حضور خادمیاران رضوی در بجنورد همزمان با شهادت امام رضا (ع)

حجت الاسلام حمید رفیعی با اشاره به اینکه حضور هیئت ها و زائران در مشهد ممنوعیتی ندارد، گفت: مسیر پیاده روی امکان پذیرایی، استراحت، استقرار و پشتیبانی در بین راه فراهم نشده است و به هیئت ها توصیه شده که در مسجدها، تکیه ها و حسینیه ها اقامه عزا را داشته باشند.
در مسیر پیاده روی زائران به مشهد الرضا، موکب های پذیرایی برپا نمی شوند/ حضور خادمیاران رضوی در بجنورد همزمان با شهادت امام رضا (ع) ,

حجت الاسلام حمید رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با برنامه های شهادت حضرت محمد (ص) و امام رضا (ع) اظهار داشت: ایام هشتم، هر ساله مرسوم براین اساس بوده است که مردم به مشهد الرضا مشرف می شدند و بسیاری با پای پیاده این مسیر را طی می کردند.

وی با اشاره به اینکه مسیر باب الرضا در استان خراسان شمالی یکی از پرتردد ترین مسیرها در این ایام بوده است، گفت: این در حالی است که باتوجه به شرایطی که کرونا لحاظ کرده، در شرایط فعلی به دلیل رعایت مردم و هیئت ها پیک پنجم پشت سر گذاشته شده و وضعیت مطلوبی را در استان ها شاهد هستیم.

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه به دلیل جلوگیری از راه افتادن موج بعدی کرونا، تاکید بر رعایت پروتکل ها مطرح است، گفت: هرچند حضور هیئت ها و زائران در مشهد ممنوعیتی ندارد، اما پیشنهاد به هیئت ها اقامه عزاداری در مساجد و شهرستان های محل سکونت شان است.

این مقام مسئول یادآور شد: مسیر پیاده روی امکان پذیرایی، استراحت، استقرار و پشتیبانی در بین راه فراهم نشده است و به هیئت ها توصیه شده که در مسجدها، تکیه ها و حسینیه ها اقامه عزا را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شیوه عزادرای در ایام آخر صفر به همان شیوه ماه محرم است و باید مراسمات عزاداری در فضای باز، با رعایت فاصله گذاری ها، بدون دسته روی و راه اندازی دسته جات عزاداری می توانند برگزاری مراسم داشته باشند.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: علاوه بر برنامه های اختصاصی هیئت ها، دو برنامه محوری در استان تدارک دیده شده که یک برنامه شب شهادت امام رضا (ع) در محل مسجد امام رضا بجنورد و برنامه دوم در روز پنج شنبه همزمان با روز شهادت امام رضا (ع) با حضور خادمیاران رضوی، عزاداران ساعت 9 صبح از هفده شهریور به سمت امامزاده سید عباس، حرکت و  ظهر اقامه عزا در این مکان صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موضوع نذرهای فرهنگی و حمایت ها و مواسات و همدلی در این ایام برقرار خواهد بود، گفت: تسویه بدهی افراد نیازمند به فروشگاه های مواد غذایی، آزادی مادران و زنان زندانی، طبخ طعام، قربانی، بسته های معیشتی و توزیع در مناطق محروم، همچنین تهیه کیف و کفش دانش آموزان در دستور کار قرار دارد که هر کس به اندازه وسعی که دارد، در این کار خیر شریک باشد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

 

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک