پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ساعت ۸:۵۶
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد:

فعالیت ۸۰ نیروی طلبه در خراسان شمالی برای همکاری در غسال خانه های استان

حجت الاسلام ناصر هدایتی با اشاره به اینکه در تمامی شهرستان های استان، طلاب خواهر و برادر و جوانان هیئتی جهت همکاری در فعالیت های غسال خانه اموات کرونایی اعلام آمادگی کرده اند، گفت: در حال حاضر 80 نیروی طلبه در این عمل فعالیت دارند و در صورت احساس نیاز به این تعداد افزوده خواهد شد.
فعالیت 80 نیروی طلبه در خراسان شمالی برای همکاری در غسال خانه های استان,

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا در پیک های مختلف، تعداد زیادی از مبلغان دینی در این سازمان برای انجام تغسیل و تکفین فوت شدگان کرونایی فعالیت داشتند و قطعا ظرفیت مطلوبی در شرایط فعلی می تواند باشد.


این مقام مسئول با اشاره نقش گروه‌های جهادی طلاب و جوانان هیئتی در امدادرسانی و کمک در حل بحران کووید ۱۹ افزود: از ابتدای شیوع و گسترش ویروس کرونا، طلبه‌ها و جونان هیئتی استان خراسان شمالی به‌صورت کاملاً داوطلبانه و خداپسندانه برای اموری همچون ضدعفونی معابر، تهیه ماسک و بسته‌های معیشتی و توزیع آن بین مردم مناطق محروم و کم برخوردار و نیز کمک به کادر درمان به‌صورت شیفت و توزیع غذا و آبمیوه در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی کرده‌اند.


وی تغسیل و تکفین اموات را از دیگر کارهای طلاب و جوانان هیئتی عنوان کرد و افزود: در پی پیشرفت بیماری کرونا و آمار بالای اموات، تغسیل و تکفین متوفیان کرونایی نیز توسط طلبه‌های جهادی و نیروهای داوطلب هیئتی انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام هدایتی تأکید کرد: گفتنی است از روز اول شیوع بیماری کرونا در استان خراسان شمالی، با مراقبت‌هایی که انجام شد، هیچ میتی بدون غسل (یا تیمم) دفن‌نشده است.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک