سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۹ - ساعت ۱۵:۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت:

ولایت پذیری عامل تداوم نظام است

حجت الاسلام رضا نوری گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر جا حرف ولی فقیه مورد توجه قرار گرفت، مردم موفق و پیروز شدند و در مقابلش هر جا حرف ولی فقیه را گوش نداده و به آن عمل نکردند، به نتیجه نرسیده و دچار مشکل شدند. 
ولایت پذیری عامل تداوم نظام است,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نوری+نماینده ولی فقیه+ولایت+نماز جمعه

به گزارش پایگاه خبری بجنا، حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به امر ولایت پذیری، اظهار داشت: در داستان کربلا قصه ولایت پذیری خود را به طور خاصی نشان داد. و طبق فرموده اهل بیت(ع)؛ ولایت پذیری بالاترین رکن دین می باشد. همچنین در تعبیری آمده است، کسی که ولایت نداشته باشد باقی اعمالش مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی افزود: در زمان حال اگر دیدیم سیاسیون دنبال تضعیف و تخریب ولی فقیه بودند، تکلیف داریم که از بحث ولی فقیه دفاع کنیم، زیرا تضعیف ولایت فقیه یک منکر سیاسی است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون، هر جا حرف ولی فقیه مورد توجه قرار گرفت، مردم موفق و پیروز شدند و در مقابلش هر جا حرف ولی فقیه را گوش نداده و به آن عمل نکردند، به نتیجه نرسیده و دچار مشکل شدند. 

امام جمعهبجنورد گفت: زمانی در جنگ خلیج فارس آمریکا به عراق حمله کرد و صدام تقاضای کمک از ایران کرد و متاسفانه در آن زمان از سوی مجلس سوم طی یک نامه به رهبر انقلاب گفته شد که صدام توبه کرده است و به کمک صدام برویم. حضرت امام(ره) در پاسخ آنان فرمودند: هر دو از هم بدتر هستند و آنان دنبال آن هستند که ایران را وارد این جنگ کرده و نابود سازند. 

این مقام مسئول افزود: شبیه به همین جنگ در افغانستان رخ داد؛ آمریکا در سال 2001 به افغانستان حمله کرد و در آن زمان خیلی از سیاسیون در همین کشور گفتند که به آمریکا در جنگ با طالبان کمک کنیم اما مقام معظم رهبری اجازه ندادند. این ولایت پذیری باعث آن شد که این نظام سرپا بماند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون نیز برخی زمزمه می کنند که وارد جنگ افغانستان با طالبان شویم. همین افراد زمانی که در عراق و سوریه مدافعین حرم برای دفاع از حرم رفتند، صحبت از مذاکره به جای جنگ با داعش را به میان آوردند.

حجت الاسلام نوری گفت: یکی دیگر از معروف ها بحث مردم داری و محبت نسبت به دیگران است، مسئولین باید مردم دار باشند، باید برخورد بسیار خوب و صمیمی با افراد جامعه داشته باشند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه دوم نماز جمعه اشاره داشت: معمای دولت اسلامی آن است که تمام کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید به آن تراز دولت اسلامی برسند. برای آنکه یک دولت اسلامی به معنای واقعی کلمه داشته باشیم می بایست، دولت مردان، سیاست مداران، مجریان و مسئولین، یکسری ویژگی هایی را دارا باشند که اولین ویژگی تدین و حزب الهی بودن است.

وی با بیان اینکه دومین وِیژگی عقلانیت است؛ افزود: یعنی مسئول اهل تجزیه و تحلیل باشد و منافع مردم را در نظر بگیرد و همچنین دشمن نظام را بشناسد.

وی ادامه داد: مسئولین در مباحث سیاسی و اقتصادی هیچ گاه به بیگانه تکیه نکنند؛ با بیگانگان داد و ستد بکنند اما هیچوقت به آنان اعتماد نکنند. 

حجت الاسلام نوری گفت: در استان خراسان شمالی حدود 30 هزار نفر زندگی عشایری دارند و معمولا برای خوراک دام خود مجبور به کوچ هستند و این عشایر حدود 25 درصد گوشت استان را تامین می کنند و حدود 40 درصداز صنایع دستی استان مربوط به عشایر می باشد. ادارات خدماتی اگر عنایت و توجه بیشتری به این قشر داشته باشند، این عزیزان استان را می توانند در خیلی از قسمت ها بی نیاز نمایند.

ویخاطرنشان کرد: بسیاری از این عشایر، دسترسی به آب شرب سالم ندارند و همچنین در این زمان که به دلیل شیوع کرونا آموزش مدارس از طریق اینترنت برقرار است مشکل دسترسی به اینترنت را دارند و بچه های آنان از نعمت تحصیل بی بهره می شوند و همچنین مشکل راه از دیگر مشکلات سر راه عشایر استان است که باید حل شوند.

انتهای پیام/یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک