جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ساعت ۱۱:۵۱
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد اعلام کرد:

افزایش ۳ رشته جدید در مقطع ارشد دانشگاه بجنورد/ارتقای کیفیت کلاس های آنلاین با خرید سرورهای قوی

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد در سال تحصیلی جدید سه رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد به جمع رشته های کنونی دانشگاه بجنورد اضافه شده است که در این زمینه میزبان دانشجویان جدید خواهیم بود.
افزایش 3 رشته جدید در مقطع ارشد دانشگاه بجنورد/ارتقای کیفیت کلاس های آنلاین با خرید سرورهای قوی,

حسن سجادی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد در گفت و گو با خبرنگار عصراترک اظهار کرد: دانشگاه بجنورد در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی در 28 رشته پذیرای هزار و 391 دانشجوی ورودی جدید و در مقطع کارشناسی ارشد نیز در 24 رشته گرایش پذیرای 289 دانشجوی ورودی جدید خواهد بود.

سجادی افزود: این دانشگاه در سال تحصیلی جدید در مقطع دکتری رشته تحصیلی و دانشجو نخواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید تقاضای اخذ مجوز برای ایجاد چهار رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه را به وزارت علوم اعلام کرده بود که این وزارتخانه با سه رشته اعلام موافقت و مجوزها را صادر کرد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد گفت: دانشگاه بجنورد در سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد در سه رشته جدید شامل زبان ادبیات فارسی، مهندسی مکانیک با گرایش تبدیل انرژی و مهندسی شیمی با گرایش طراحی فرآیندها، میزبان دانشجویان ورودی جدید خواهد بود.

وی افزود: در سال تحصیلی جدید پیش بینی می شود این دانشگاه در رشته زبان ادبیات فارسی میزبان 12 دانشجو، در رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی فرآیندها میزبان 12 دانشجو و در رشته مکانیک با گرایش تبدیل انرژی میزبان 10 دانشجو باشد.

سجادی خاطر نشان کرد: در خراسان شمالی این سه رشته یاد شده در هیچ یک از دانشگاه های استان تدریس نمی شدند.

وی درباره مقطع دکتری نیز اظهار کرد: هر چند که این دانشگاه خواهان ایجاد رشته جدید در مقطع دکتری است، با این وجود، این دانشگاه تا چند سال آینده نمی تواند در این زمینه اقدامی را انجام دهد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد درباره هیات علمی این دانشگاه نیز اظهار کرد: تعداد دانشجویان فعال این دانشگاه در حال حاضر چهار هزار و 600 دانشجو و تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه نیز 172 نفر هستند.

وی با بیان اینکه در شرایط ایده آل نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی یک به 20 است، افزود: در دانشگاه بجنورد این نسبت یک به 26 ( به ازای هر 26 دانشجو یک عضو هیات علمی) است.

سجادی، این نسبت کنونی تعداد عضو هیات علمی به دانشجو در دانشگاه بجنورد را خوب توصیف کرد.

در عین حال، وی خاطر نشان کرد: رویکرد جدید این دانشگاه در جذب اعضای هیات علمی آن است برای رشته های جدید متخصص جذب کند.

این معاون همچنین اعلام کرد: این دانشگاه در رویکرد بلند مدت خود درصدد است تا 70 عضو جدید هیات علمی را جذب کند، با این  وجود، تحقق آن به افزایش سهمیه جذب و موافقت وزارت علوم بستگی دارد.

وی گفت: سهمیه جذب هیات علمی این دانشگاه در هر سال کم است به طور مثال در سال تحصیلی قبل تعداد سهمیه این دانشگاه برای جذب هیات علمی سه سهمیه بود که فرآیند جذب آنان در حال انجام است.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بجنورد درباره نحوه برگزاری کلاس ها در سال تحصیلی جدید در دانشگاه بجنورد نیز عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید کلاس ها به صورت مجازی (غیر حضوری) برگزار خواهد شد البته برای رشته های علمی که نیاز به حضور دانشجو است کلاس ها حضوری برگزار می شوند.

در عین حال، سجادی تصریح کرد: این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید، در زمینه ارتقای کیفیت برگزاری کلاس های آنلاین همچنین رفع هرگونه نقص فنی در فرآیند برگزاری کلاس ها سرورهای بسیاری قوی ای را خریداری کرده است.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک