شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۷/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۷ - ساعت ۱۲:۳۰
دبیرقرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی اعلام کرد:

اجرای رزمایش مشق احسان در حمایت از محرومان/استقرار قرارگاه جهادی پیشرفت ستاد فرمان امام در استان

دبیرقرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی گفت: قرارگاه جهادی ستاد فرمان اجرایی امام در خراسان شمالی از طریق دفتر بنیاد احسان خراسان شمالی از هفته آینده رزمایش مشق احسان را در سطح استان اجرایی خواهد کرد.
اجرای رزمایش مشق احسان در حمایت از محرومان/استقرار قرارگاه جهادی پیشرفت ستاد فرمان امام در استان,

به گزارش خبرنگار عصراترک، محسن پولادی، دبیرقرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی در نشست خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: این بنیاد در قالب رزمایش مشق احسان پنج هزار بسته نوشت افزار ( هر بسته به ارزش 250 هزار تومان) را با همکاری گروه های مردمی و جهادی به دانش آموزان مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرها در استان تقدیم خواهد کرد.

پولادی افزود: دفتر بنیاد احسان استان همچنین با همکاری گروه های مردمی و جهادی پنج هزار بسته معیشتی و پنج هزار بسته بهداشتی را میان محرومان توزیع می کند.

وی خاطر نشان کرد: این دفتر همچنین 25 فقره جهیزیه ( هر فقره دارای 12 قلم کالای منزل) را به نوعروسان شناسایی شده تقدیم خواهد کرد.

افزون بر این، این مسئول به حضور گروه های جهادی در مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم به منظور ساخت منازل تخریب شده آنان نیز اشاره کرد و گفت: این بنیاد 500 میلیون تومان را به این گروه های جهادی اختصاص داده است تا در این زمینه هزینه کنند.

وی به مراسم روز اربعین امسال نیز اشاره و عنوان کرد: در این روز در 72 محله 72 موکب برپا می شوند تا با همکاری مردم این محلات 72 هزار پخت غذای گرم برای توزیع میان مردم انجام شود.

پولادی در ادامه به سه شهرستان راز و جرگلان، گرمه و جاجرم نیز اشاره و اعلام کرد: به زودی تفاهم نامه ای میان ستاد فرمان اجرایی امام در خراسان شمالی با استاندار و فرمانداران این شهرستان ها منعقد خواهند شد تا در زمینه های اقتصادی، کشاورزی، عمرانی، سلامت، فرهنگی و تعلیم و تربیت برنامه های تعریف شده به منظور تحول در این سه شهرستان اجرایی شوند.

وی خاطر نشان کرد: در این سه شهرستان، گروه مردمی و یا گروه جهادی به عنوان مجری برنامه ها انتخاب خواهند شد.

دبیرقرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی همچنین افزود: در این راستا، قرارگاه جهادی پیشرفت شهرستانی در این سه شهرستان راه اندازی خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره اقدامات بنیاد احسان استان در نیمه نخست امسال در سطح استان نیز اظهار کرد: این بنیاد طی شش ماهه نخست امسال چهار میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات مختلف در بخش های اجتماعی و گروه های مردمی در سطح استان صرف کرد.

پولادی در این باره گفت: خرداد ماه امسال پنج هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش همدلی و احسان میان محرومان توزیع شد.

وی افزود: در مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم نیز طی شش روز بسته های مواد غذایی همچنین غذای گرم و هزار و 200 بسته معیشتی دیگر در دو مرحله میان زلزله زدگان توزیع شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: با شروع پیک پنجم کرونا در استان نیز پنج هزار بسته بهداشتی توسط گروه های مردمی و جهادی میان مردم توزیع شدند.

وی افزود: در عید غدیر امسال 20 تن گوشت مرغ میان مردم توزیع شد.

دبیرقرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام در خراسان شمالی یادآور شد: تا به کنون 600 بسته نوشت افزار در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد میان دانش آموزان نیازمند تقدیم شدند.

پولادی در خاتمه عنوان کرد: از 10 روز قبل نیز هشت گروه جهادی پس از عقد تفاهم نامه با ادارات کل ذی ربط، در مناطق زلزله زده استان به منظور کمک به ساخت منازل، سرویس های بهداشتی، جایگاه های دام و انبارهای علوفه دامی تخریب شده زلزله زدگان حضور یافته اند که در حال انجام کار هستند.

انتهای پیام/قهرمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک