شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ساعت ۹:۳۷
رئیس اتحادیه مرغداران بجنورد عنوان کرد:

افزایش ۱۰۰۰ تومانی قیمت مرغ برای تعادل بازار داخل و خارج خراسان شمالی/ رعایت نشدن قیمت مصوب کشوری در سایر استانها، انگیزه قاچاق را در استان بالا برده است

حسین قاسم زاده گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ طی هفته های اخیر، تعادل گرانی خارج و داخل استان است، تا زمان هایی که استان با کمبود مواجه می شود و اقدام به واردات مرغ دارد، با این افزایش حداقلی بتوانند زیان های احتمالی را جبران کنند.
افزایش 1000 تومانی قیمت مرغ برای تعادل بازار داخل و خارج خراسان شمالی/ رعایت نشدن قیمت مصوب کشوری در سایر استانها، انگیزه قاچاق را در استان بالا برده است,

حسین قاسم‌زاده، رئیس اتحادیه مرغداران بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با وضعیت مرغ در بازار اظهار داشت: استان خراسان شمالی، در سطح کشور، جزو معدود استان هایی است که مرغ را به قیمت مصوب کشور به فروش می رساند.

وی ادامه داد: طی سه هفته اخیر، قیمت مرغ کیلویی یک هزار تومان افزایش پیدا کرده و اکنون در بازار به قیمت کیلویی 25 هزار و 900 تومان به فروش می رسد.

قاسم زاده اضافه کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ طی هفته های اخیر، ایجاد تعادل قیمت خارج  و داخل استان است، تا زمان هایی که استان با کمبود مواجه می شود و اقدام به واردات مرغ میکند با این افزایش حداقلی بتوانند زیان های احتمالی را جبران کنند.

وی افزود: متاسفانه مشکلی که وجود دارد این است که تنظیم بازار کشور برای سراسر نقاط کشور یک قیمت لحاظ می کند، که بخش زیادی از استان ها قیمت مصوب را اجرایی نمی کنند و به این دلیل که خراسان شمالی این قیمت را رعایت می کند باعث دردسر و مشکلاتی می شود.

قاسم زاده با اشاره به اینکه فروش مرغ با قیمت مصوب برای واحد های تولیدی، مرغداریها و اصناف استان دردسرهایی به وجود آورده است، گفت: وقتی مرغ با قیمت مصوب توزیع می شود در زمان خارج شدن از استان حداقل قیمتی که برای آن پرداخت می شود، کیلویی 30 هزار تومان است که این قیمت ها در واقع انگیزه ای برای قاچاق خواهد بود.

وی در رابطه با وضعیت تخم مرغ در بازار توضیح داد: هر ساله در فصل گرما، به دلیل پایین آمدن میزان مصرف قیمت ها کمتر می شود، اما امسال به دلایلی از قبیل کاهش تولید و صادرات، در فصل تابستان این محصول تا کیلویی 20 هزار تومان رسید و اکنون نیز با همین قیمت به فروش می رسد.

قاسم زاده با بیان اینکه خراسان شمالی تخم مرغ مورد نیاز را از خارج استان تامین می کند، ادامه داد: طی جلساتی که با حضور شرکت سیمرغ خراسان جنوبی برگزار شد، مقرر شد که روزانه 10 تن تخم مرغ با قیمت مصوب وارد استان شود و به مرور زمان این میزان به 30 تن که میانگین مصرف روزانه است، برسد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک