جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ - ساعت ۸:۵۳
دبیر ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد:

شناسایی ۹۲ درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی/ ۱۸۳ مدرسه عشایری آماده بازگشایی

عصمت بدخشان گفت: با توجه به تشکیل کارگروه تخصصی انسداد مبادی بی سوادی و مشارکت دستگاه های اجرایی، راهبران آموزشی و مدیران مدارس دربحث شناسایی کودکان بازمانده تاکنون بیش از ۹۲ درصد کودکان شناسایی شده اند که ۳۱درصد از این بازماندگان واجد شرایط در مدارس استان ثبت نام شده اند.
شناسایی 92 درصد دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خراسان شمالی/ 183 مدرسه عشایری آماده بازگشایی ,

عصمت بدخشان، دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه روند ثبت نام دانش آموزان در تمامی مقاطع از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و تاکنون ادامه دارد، اظهار داشت: براساس آمار ثبت نامی ها، تاکنون بیش از ۹۲درصد از دانش آموزان خراسان شمالی ثبت نام شان را تکمیل کرده اند.

 

وی ادامه داد: از بین دانش آموزان نام نویسی شده، 19 هزار نفر در پایه اول ابتدایی، 12 هزار و 503 نفر در پایه هفتم و پنج هزار و 806 نفر در پایه دهم متوسطه ثبت نام کرده اند.

 

این مقام مسئول در رابطه با سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۵۴۶ دانش آموز ۶ سال تمام جهت ورود به پایه اول ابتدایی در خراسان شمالی وجود دارد، گفت: از این تعداد تاکنون ۱۴ هزار و ۱۲۶ نوآموز  سنجش را انجام داده اند.

 

بدخشان خاطرنشان کرد: آمارسنجش دانش آموزان بدو ورودبه دبستان در استان با میانگین ۸۵ درصد ارزیابی شده و ثبت نام کتب درسی در دوره ی ابتدایی ۹۵ درصد ثبت شده است.

 

دبیر ستاد ثبت نام استان درخصوص وضعیت آمار مدارس عشایری خراسان شمالی گفت: ۱۸۳ مدرسه عشایری آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند که ازین تعداد ۱۶۸ مدرسه ابتدایی با سه هزار و 122 دانش آموز، ۱۲ مدرسه متوسطه اول با ۸۴۸ دانش آموز و سه مدرسه در مقطع متوسطه دوم با ۲۲۰ دانش آموز با دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی خواهند شد.

 

بدخشان یادآور شد: با توجه به تشکیل کارگروه تخصصی انسداد مبادی بی سوادی و مشارکت دستگاه های اجرایی، راهبران آموزشی و مدیران مدارس دربحث شناسایی کودکان بازمانده تاکنون بیش از ۹۲ درصد کودکان شناسایی شده اند که ۳۱درصد از این بازماندگان واجد شرایط در مدارس استان ثبت نام شده اند.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک