شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۳ - ساعت ۹:۱۵
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی:

۲۰۰۰ کلاس اولی خراسان شمالی برای سنجش ثبت نام نکردند/ ارجاع ۲۷۰۰ نوآموز به پایگاه سنجش تخصصی

علی متقیان با اشاره به اینکه 19 هزار و 546 دانش آموز 6 سال تمام جهت ورود به پایه اول ابتدایی در استان خراسان شمالی وجود دارد، گفت: از این تعداد تاکنون 17 هزار و 127 نوآموز از طریق سامانه سنجش نوبت گیری را انجام داده اند.
2000 کلاس اولی خراسان شمالی برای سنجش ثبت نام نکردند/ ارجاع 2700 نوآموز به پایگاه سنجش تخصصی,

علی متقیان، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از 30 خرداد ماه آغاز شده، اظهار داشت: این طرح در 14 پایگاه سنجش عمومی و یک پایگاه سنجش اختصاصی در استان اجرایی شده  و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در طرح سنجش، نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی (بینایی، شنوایی و جسمی -حرکتی) و آمادگی تحصیلی مورد بررسی و غربالگری قرار می‌گیرند، گفت: روند کار با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود تا در طول انجام کار هیچ مشکلی برای نوآموزان پیش نیاید.

این مقام مسئول با بیان اینکه 19 هزار و 546 دانش آموز 6 سال تمام جهت ورود به پایه اول ابتدایی در استان خراسان شمالی وجود دارد، افزود: از این تعداد تاکنون 17 هزار و 127 نوآموز از طریق سامانه سنجش نوبت گیری را انجام داده اند.

وی ادامه داد: تاکنون دو هزار نفر نسبت به انجام سنجش اقدامی انجام نداده اند که بخشی زیادی از این کودکان در گروه دانش آموزان شهری هستند، زیرا نوآموزان روستایی براساس آماری که وجود دارد، با همکاری مراکز بهداشتی، مشخصات کامل داده شده و سنجش توسط تیم های سیار برای آنها صورت گرفته است.

متقیان از حضور 14 هزار و 172 نوآموز از آغاز طرح سنجش در مراکز سنجش سلامت خبر داد و گفت: از این تعداد 11 هزار و 378 کودک به مدارس عادی و 678 نفر به دلیل مشکل بینایی، 375 کودک به دلیل مشکل شنوایی، یک هزار و 710 نفر مشکل آمادگی تحصیلی و 31 نفر به دلیل مشکل جسمی و حرکتی به مرکز تخصصی سنجش ارجاع داده شدند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی خاطرنشان کرد:  برای جلوگیری از ایجاد ازدحام در محل سنجش نوبت گیریها توسط مدیران مدرسه در سایت انجام می شود و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

متقیان اشاره کرد: سال گذشته باتوجه به وجود بیماری نوپدید کرونا و استرس بخش زیادی از خانواده ها از این بیماری نیز، 18 هزار و 37 نوآموز در طرح سنجش سلامت شرکت کردند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی یک هزار و 500 دانش آموز در مدارس استثنائی استان تحصیل می کنند، که در سال گذشته علاوه بر اینکه بخشی از کلاس ها به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار می شد، کلاس های بالینی و تک نفره نیز در این مدارس جهت آموزش این دانش آموزان برقرار بود.

متقیان خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل سنوات گذشته، باید تمام دانش آموزان کلاس اول برای ورود به مدرسه نسبت به سنجش اقدام کرده و تاییدیه را دریافت کرده باشند، زیرا در غیر اینصورت ثبت نام آنها قطعی و نهایی نخواهد شد.

 

انتهای پیام/ رحمانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک