دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۳/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۴۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۶/۱۲ - ساعت ۱۶:۴۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت:

امروز، روز رفاقت بازی و بهره برداری از منافع شخصی نیست

حجت الاسلام رضا نوری گفت: امروز، روز رفاقت بازی و بهره برداری از منافع شخصی نیست؛ جامعه خسته شده است و نیاز به افرادی دارد که توان حل مشکلات را داشته باشند.
امروز، روز رفاقت بازی و بهره برداری از منافع شخصی نیست,خراسان شمالی+بجنورد+رضا نوری+نماینده ولی فقیه+نماز جمعه

به گزارش پایگاه خبری بجنا، حجت الاسلام رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: در باب امر به معروف و نهی از منکر مساله اول پیامبران توحید و شرک بوده است. بر اساس اقتضائات زمان و مکان، برخی از معروف ها و منکرها اهمیت بیشتری پیدا می کنند.

وی افزود: در زمان ما بعضی از معروف ها و منکرها اولویت بالاتری دارند مانند: وحدت جامعه اسلامی یکی از معروف ها و تفرقه ها یکی از منکرهای می باشد. ما و همه مسئولین تکلیف داریم تا وحدت را در جامعه ایجاد کرده و مانع تفرقه انگیزی بین مسلمانان شویم.

حجت الاسلام نوری گفت: اگر اختلاف میان مسئولین، قوای سه گانه و نیروهای مسلح باشد، کار به نحو احسن پیش نمی رود و در پی آن مشکلات جامعه حل نخواهد شد و تولید رونق پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه شهرستان بجنورد افزود: اگر بین مردم و مسئولین وحدت و همدلی باشد، بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد. قدرت نظام اسلامی ما از قبل حضور مردم است؛ حضور در انتخابات، حضور در راهپیمایی ها و مراسمات و حضور مردم در بحران های کشور

این مقام مسئول گفت: طی چندین سال گذشته اعتماد مردم به مسئولین مخدوش شده است. باید این اعتماد برگردد، جوانان به مسئولین اعتماد نمایند. برای جلب اعتماد مسئولین در میان مردم بیایند و مشکلات را ببینند و بشنوند تا اعتماد ها برگردد و خوشحالیم به این جهت که رئیس جمهور منتخب مردم تا به امروز همین کار را انجام داده است. همانند: حضور ایشان در میان مردم خوزستان و در میان بیماران 

وی افزود: دومین شرط جلب اعتماد، عمل به وعده های مسئولین است. عمل به وعده ها، محقق ساختن عینی همه مشکلات جامعه موجب باز اعتمادی می شود که در ادامه آن همدلی را به همراه خواهد داشت. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خطبه دوم اظهار داشت: تاریخ امروز ما پر از جنایت های این استعمارگر پیر یعنی انگلیس و همه استعمارگران و مستکبرین عالم. در خاطرات جاسوس های انگلیس وجود دارد که؛ مانع ورود غلات به کشور ایران شده و قحطی در کشور ایجاد کردند که در پی آن یک سوم مردم ایران از گرسنگی جان خواد را از دست دادند.  

وی در ادامه گفت: در سال 2001 آمریکا وارد افغانستان شد و و با کمک دلارهای عربستان و پاکستان، طالبان را ایجاد کردند و به کمک این گروه افغانستان را اشغال کردند و برای جنگ و ورود به این کشور بهانه ایجاد کردند. در طی چندین سال حدود 500 تا 600هزار نفر از مردم این کشور را کشتند. 

حجت الاسلام نوری افزود: آمریکایی که گفت برای این کشور دموکراسی می آورم اما پس از 20سال، نه رفاه، نه آبادانی و نه امنیت جانی برای مردم افغانستان به ارمغان آورد. آمریکا در این کشور یک ارتش 300هزار نفری ایجاد کرد اما پشت وانه این ارتش مردم و دین نبود. و موقعی که جنگ طالبان آغاز شد، آمریکا این کشور را ترک کرد و این 300هزار نفر نیز آواره کشورهای دیگر شدند. 

وی افز.د: حدود 3هزار نفر از مردم افغانستان پس از اشغال کشور توسط طالبان وارد ایران شدند. نتیجه 20 سال اشغالگری، ناامنی، عدم رفاه و آبادانی برای این کشور بود.

این مقام مسئول گفت: یا تغییر دولت امکان تغییر مسئولین کشوری و استانی هم وجود دارد، خیلی از مسئولین در طی یک ماه مسئولیت می توانند خدمات بسیای را به ثمر آورند، لذا سست شدن و ضعیف شدن در ابتدا خیانت به خودشان و بعد از آن نظام می باشد. 

امام جمعه شهرستان بجنورد گفت: کسانی که پیشنهاد مسئولین جدید به دولت می دهند، باید چند مورد را مدنظر قرار دهند؛ اول آنکه افراد انقلابی، متدین و با انگیزه را معرفی نمایند. دوم آنکه افراد متخصص، کارآمد، عالم و مشرف به آن مجموعه را معرفی نمایند. و سوم آنکه افرادی را انتخاب نمایند که شجاعت لازم را برای تصمیم های بزرگ را داشته باشند.

وی در انتها گفت: امروز، روز رفاقت بازی و بهره برداری از منافع شخصی نیست؛ جامعه خسته شده است و نیاز به افرادی دارد که توان حل مشکلات را داشته باشند.

انتهای پیام/ یزدانی

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک